Svært Susanne, og sikker er jeg ikke, men hvordan så. Lad os sige kamera er købt for et par år siden og fuldt afskrevet med den linse der sad på. År senere købes så en linse - som visseligen ikke er meget værd uden et kamera - til under 12.300 - hvordan så? Skal det afskrevne kamera nu ind igen og afskrives over flere år sammen med linsen - eller hvordan. Jeg tror det er et lidt specielt fald, med linser der jo har hver der helt specielle formål og købes over flere år - hvor alt andet er afskrevet?? Lidt samme med en computer - måske købt for år tilbage og fuldt afskrevet, og så ryger printeren og man køber en ny til 4000 kr 2 eller 3 år efter - ville du ikke straksafskrive den printer? Er det hele samme år - tror jeg du har helt ret må jeg erkende, men hvor logisk er det lige? Ikke revisor - så tænker bare logisk, hvilket givet kan være farligt i forhold til loven vh |
AL § 6, stk. 1 siger "Driftsmidler, hvis fysiske levealder må antages ikke at overstige 3 år."
Man antager at en computer har en levealder på 3 år - men et objektiv har en levealder på (forhåbentlig) minimum 10 år :)
Lad os også antage, at et kamerahus ikke er købt gennem virksomheden :)
Jeg prøver i hvertfald lige at ringe til SKAT på mandag / tirsdag :)