Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto? Er det en komplet umulighed i disse dage?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Abildgaard:
nogen gange -ikke altid -hjælper det at skifte filial og få en anden bankrådgiver.

Se heller ikke her er Jyske Bank til at tale med.

Min filial er i Jylland og jeg har ikke boet i Jylland siden 1998.
Jeg har flere gange forespurgt, om jeg ikke kunne skifte til en filial her i København, men hver gang fået at vide at det gjorde man ikke.

Her i sidste uge da jeg i forbindelse med forespørgslen på erhvervskonto var nede i den lokale filial spurgte jeg også på det, da jeg sagde, at det var træls, at jeg aldrig kunne møde min rådgiver men kun ringe eller skrive til hende (da hun jo sidder i Vestjylland).

Men nej, det ville de stadig ikke og her først på ugen fik jeg følgende mail fra en leder i den lokale filial:

Hej Martin.

Du har talt med min kollega i forbindelse med, at du ønsker at skifte afdeling. Du skal være velkommen til at benytte vores afdeling til daglige gøremål, men vi flytter ikke dine konti hertil.

Venlig hilsen

XXXXXXXX

Så jeg er trods alt velkommen... Men flytte bankrådgiver? Nej det lader det ikke til.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 18:49

Banken ville formulere det sådan: Det koster mange penge at drive en bank, og herunder at drive en erhvervskonto, vi ansætter faktisk personale til det, og dit indestående tjener vi næsten intet på, ligesom vi ikke laver erhverskonto uden kreditkort, og et sådan KAN trækkes overSmile

Jeg havde da en erhvervskonto uden noget kreditkort til den, og det første år havde jeg da heller ikke noget overtræk eller kassekredit. så det der er jo ikke helt rigtigt. :)

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:53

hvis du har en revisor, så be ham om at ringe der ned om det, det fungere altid. Ellers prøv basisbank. De er til at tale. Ellers få en din revisor til at ringe.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde også problemer med Nordea. De ville heller ikke oprette en erhvervskonto.

Så jeg sende min "løn" til min kærestes konto og bruger min egen konto som firmakonto. Så er problemet med Nemkonto til negativ moms, men der ringede jeg bare til Skat og fik dem til at sende et brev til mig og vupti, så var min privat konto, firmaets Nemkonto.

Ca. 2 mdr senere ringede Nordea og spurte om jeg havde fået svar på mine 3 mails og det sagde jeg ja til og at jeg havde fået at vide de ikke ville lave en erhvervskonto til mig.
Han sagde undskyld at han forstyrrede og jeg svarede at det blev jo nok ikke sidste gang, Nordea forstyrrede mig.

Om et par måneder, kommer min omsætning op over 100k + moms pr. mdr., og så forventer jeg Nordea ringer og vil høre nærmere. Der vil jeg sige til dem at jeg er glade for deres opkald, for nu kan jeg skifte bank. De skal lige vide hvad de er gået glip af inden jeg skrider.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 19:02

Jeg bruger ikke en revisor til min lille forretning. Ellers tak for budet. :)

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:06

MSkovmose:
Jeg bruger ikke en revisor til min lille forretning. Ellers tak for budet. :)

prøv at finde en revsior på agera.dk og få ham til at hjælpe det med kontoen. Han skal nok have 2 eller 3 k, men så får du med 98 % sikkerhed en konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Cookie:
Banken ville formulere det sådan: Det koster mange penge at drive en bank, og herunder at drive en erhvervskonto, vi ansætter faktisk personale til det, og dit indestående tjener vi næsten intet på, ligesom vi ikke laver erhverskonto uden kreditkort, og et sådan KAN trækkes overSmile 

Matt Madsen:
Jeg havde da en erhvervskonto uden noget kreditkort til den, og det første år havde jeg da heller ikke noget overtræk eller kassekredit. så det der er jo ikke helt rigtigt. :) 

Det vil du se længere nede i tråden at man da kan få uden kreditkort - men søg en ny bank, så vil deres indstilling som udgang være, at der hører et kontokort med til en erhvervskonto - (og mod betaling i visse fald) og det er så med i billedet, når de skal bestemmer sig

Helt enig i, at det ikke nødvendigvis skal være hindringen, det vil bare ofte være et af de steder hvord banken ser det, modsat den som søger. Man skal så gøre klart, at man sagtens kan leve uden dankort til sin erhvervskonto, og allerede der, bliver en ny bank let lidt mistænkelig, hvor ens "gamle" bank burde forstå

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 19:12

Nu har der været et par tråde op omkring dette de seneste dage. Jeg må sige, at jeg simpelthen ikke forstår det. Jeg og min kammerat jeg stiftede Ur-eksperten med, kunne få en erhvervskonto hos Landbobanken uden nogen problemer overhovedet.

Men det kan selvfølgelig være vi bare var heldige. Hvis du bor i nærheden af en Ringkjøbing Landbobank, kan jeg varmt anbefale at prøve der.

Mvh

Frederik 
www.ur-eksperten.dk 

Fra Sorø
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Fra  EDGiO Skrevet kl. 21:38

Ingen problemer i danske erhverv, trods lidt rki "fnidder"   :D

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:11

Lars Blankensteiner:
Ingen problemer i danske erhverv, trods lidt rki "fnidder"   :D

Danske Bank ville så ikke have noget med mig at gøre trods ren RKI. Men jeg har noget gammelt gæld og det var en stopklods for dem.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)