Jeg driver et onlinemagasin, som nu skal tage springet fra gratis indhold til betalt indhold. Derfor søger jeg en lidt speciel løsning, hvor brugerne skal kunne sende en SMS og betale f.eks. 20 kr. via mobilregningen - og til gengæld få adgang til lukkede artikler via deres konto på sitet i en begrænset periode. Og det kunne være smart med en mulighed for fast månedlig betaling, så brugeren har abonnement til materialet på sitet. Lige nu er magasinet sat op i Wordpress - findes der en løsning, der kan bruges i WP? Nogen der har erfaring med den slags? På forhånd tak. Hilsen Kasper |
Hej Kasper
Det er da helt sikkert muligt men du skal tænke på at du får omkring 50% af de 20 kr. Men det foregår på den måde at dine brugere sender en sms til et 4-cifret nummer med et keyword (det koster også penge at leje sådan et keyword) og så sender systemet beskeden videre til din hjemmeside der så aktiverer artiklerne på brugerens konto.
Du sørger så for at sende en sms retur der koster de 20 kr.
Det kræver lidt kodning i din Wordpress.
Jeg kunne godt tilbyde dig den service men jeg åbner først for det igen efter nytår på Text Reactor
Men https://smsgateway.dk/ tilbyder samme service.