Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling via SMS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Mediehuset ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et onlinemagasin, som nu skal tage springet fra gratis indhold til betalt indhold. Derfor søger jeg en lidt speciel løsning, hvor brugerne skal kunne sende en SMS og betale f.eks. 20 kr. via mobilregningen - og til gengæld få adgang til lukkede artikler via deres konto på sitet i en begrænset periode. Og det kunne være smart med en mulighed for fast månedlig betaling, så brugeren har abonnement til materialet på sitet. Lige nu er magasinet sat op i Wordpress - findes der en løsning, der kan bruges i WP?

Nogen der har erfaring med den slags?

På forhånd tak.

Hilsen Kasper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:44

Hej Kasper

Det er da helt sikkert muligt men du skal tænke på at du får omkring 50% af de 20 kr. Men det foregår på den måde at dine brugere sender en sms til et 4-cifret nummer med et keyword (det koster også penge at leje sådan et keyword) og så sender systemet beskeden videre til din hjemmeside der så aktiverer artiklerne på brugerens konto.

Du sørger så for at sende en sms retur der koster de 20 kr.

Det kræver lidt kodning i din Wordpress.

Jeg kunne godt tilbyde dig den service men jeg åbner først for det igen efter nytår på Text Reactor

Men https://smsgateway.dk/ tilbyder samme service.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Feb 08
Fra  Mediehuset ApS Skrevet kl. 14:51

Det lyder spændende, Niels. Har du styr på den slags kodning, brugerkonti etc. i WP? Kan man køre det som fast aftale - altså som abonnement?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:54

kaspererling:
Har du styr på den slags kodning, brugerkonti etc. i WP

Jeg bruger ikke WP men jeg tilbyder selv sms services på textreactor.com - Du vil sagtens kunne gøre det i fast abonnement hvis du i hver besked giver besked om hvordan man stopper det. eks ved at sende "keyword stop" til 1245.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Feb 08
Fra  Mediehuset ApS Skrevet kl. 15:01

Super med abo-funktionen. Jeg skal prøve at finde nogen, som kender til WP-funktionaliteten. Eller evt. noget a la Issuu, som man kunne betale lidt penge for. Men det tilbyder de, så vidt jeg ved, ikke p.t.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29

Niels Henriksen:
Men det foregår på den måde at dine brugere sender en sms til et 4-cifret nummer med et keyword (det koster også penge at leje sådan et keyword)

Det kan dog også gøres ved at brugeren indtaster deres mobilnummer på dit website og får tilsendt en kode fra dig, der skal indtastes på dit website (sammen med deres telefonnummer). Derefter sendes den overtakserede SMS med bestillingsbekræftelse.

Et eksempel på dette, kan du se på http://www.ordbogen.com/sms/.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:32

Bjarke Klüwer:
Det kan dog også gøres ved at brugeren indtaster deres mobilnummer på dit website og får tilsendt en kode fra dig, der skal indtastes på dit website (sammen med deres telefonnummer). Derefter sendes den overtakserede SMS med bestillingsbekræftelse.

Bagdelen ved den er at det koster en ekstra sms. Men ja... det kan også bruges.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:16

Niels Henriksen:

Bjarke Klüwer:

Bagdelen ved den er at det koster en ekstra sms. Men ja... det kan også bruges.

Det har du ret i. Jeg er dog overbevist om at det betaler sig at gøre det på "min" måde, fordi det er lettere for folk at bestille kode-SMS'en fra websitet ved at indtaste deres telefonnummer end det er at få folk til at sende en SMS til et 4-cifret nummer.

Samtidigt er det er ikke meget mere effektiv denne løsning skal være, for at det giver en højere indtjening. Ved en pris på 20 kr. vil man få ca. 10 kr. udbetalt og med en ekstrapris via den ekstra SMS (20 øre) skal konverteringen blot være 2% bedre.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:22
Du har ret Bjarke. man skal så også tænke på at keywordet er sparet i din måde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)