Der er ikke krav om revisor på jeres omsætning men hvis jeg var jer ville jeg da finde en revisor hurtigt. Jeg ved ikke om i er medlem af en eller anden sammenslutning eller har manager som kan anbefale en, der er flere som i hovedsagen arbejder med kunstnere. Ellers kan I finde dem ved at checke regnskab for nogle af jeres ApS kollegaer, der er mange kunstnere som har aktiviteten i et ApS (og i øvrigt mange kunstnere som kommer i både moms, regnskabs og skatteklemme) - og de revisorer kan alt om hvordan I bedst indretter jer. Det kan i princippet jo alle revisorer og dygtige regnskabsfolk, og ex Martin som har svaret herinde, er ikke revisor, men han kan sikkert billigere end en revisor, se på jeres problematik hvis i gir ham en PB (personlig besked i systemet her) I bør helt klart få det gennemgået, for at sikre I rammer rigtigt med moms, det er hundedyrt at misse, og for at sikre i gør alt andet korrekt, herunder får de fradrag I skal have korrekt, og alt det kan I garanteret hjælpes med. Personligt ville jeg droppe fælleskonto da I alligevel bør ha hvert sit regnskab, selvom det teoretisk, hvis I altid fungerer som "tvillinger" kan føres som et delt med 2, det forudsætter bare, at alle fradrag er totalt ens, transport og alt I har omsætning der gir jer råd til personlig rådgivning - og lettelse ved regnskab og selvangivelse, så tag det venligst |
Nu skal man også passe på da mange begreber bruges i flæng. Cookie kalder eksempelvis personlige virksomheder for selskaber og der er angiveligt også mange som kalder selvstændig virksomhedsindkomst for B-indkomst. Folkene hos Skat er ikke uddannet og vant til at rådgive i egentlig forstand. Det kan så meget vel være at I helt er fritaget for moms via jeres branche men det ændrer ikke ved at det er en god ide at lave et egentligt regnkab så I kun beskattes af det reelle overskud (og det kan man ikke forvente at få godkendt hvis det selvangives som honorarindkomst).