Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website hastighed

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle ideer til at gøre, specielt forsiden, af www.miraca.dk hurtigere?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:54

Du kan starte med at uploade dine billeder i korrekt størrelse i stedet for at skalere dem ned i HTML´en. F.eks.

http://www.miraca.dk/image/data/Tyverialarmer/Villapakke-m-sirene.png

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En god idé er at bruge fx. Yslow til at analysere din side.

Jeg kan fx se at du henter 28 eksterne javascripts, og 13 forskellige stylesheets - det vil være en super idé at få kombineret så mange af dem som muligt i et enkelt script/stylesheet.

Bruger du caching på webserveren? Hvis ikke, ville det være en super god ide at kigge nærmere på.

Derudover kan jeg se at du fx både bruger Piwik og Google Analytics - selv om det kan være en god idé at holde de to datasæt op mod hinanden, vil det unægteligt også påvirke load-tiden en smule, omend meget lidt.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Nogle ideer til at gøre, specielt forsiden, af www.miraca.dk hurtigere?

Lad mig se:

Du kan flytte javascript i bunden af din side - combine dem så du loader mindre filer.

CSS kan blive combined også.

CSS og Javascript kan blive minified

Du kan specify størrelserne på dine billeder, hvilket skaber mindre reflows og repaints af din side, hvilket gør din browser skal lave mindre, tager CPU, hvilket gør siden loader hurtigere, og rendere en del hurtigere (Perceived performance).

Du kan lave nogle billeder til sprite images, altså lave dem til 1 billed istedet for flere.

Du kan sætte browser caching

Optimere billeder

Lade vær med at skalere billeder, så bruge den faktiske størrelse

slå gzip compression til.

Tilføje expires headers

bruge CDN

Konfigurere ETags

Fjerne unødige URL redirects.

Sætte rigtige cache-control headers, lige nu er de no-cache på dit document f.eks.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:07

Fantastiske råd alle sammen. - Lidt at arbejde med!

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:14

Carsten Kvist:

Fantastiske råd alle sammen. - Lidt at arbejde med!

Hvis jeg bruger mere end 4 minutter - så kan jeg sikkert finde en hel slat mere :D

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:19

Hurtigt spørgesmål er det Facebook likes du har købt eller hvordan? 

Men til dit formål så kan jeg kun anbefale cache det er det du kommer længst med, CDN er kun velegnet når du har med rigtige store sider at gøre med og kunder fra hele verdenen. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 14:19

Tag et kig på analysen af din side på WebPagetest.org, og videoen af hvordan siden ser ud for en førstegangsbesøgende.

Siden den indeholder ret mange requests, bl.a. til CSS og JavaScript filer, dem kan du sagtens kombinere så din gæst kun skal hente en CSS og en JavaScript fil i stedet for. Brug f.eks. http://developer.yahoo.com/yui/compressor/

Optimer dine billeder så de fylder mindre, du kan f.eks. bruge smush.it

Smid dine <script> tags ned i bunden af filen, så browseren ikke venter på at .js filer bliver hentet.

Server dine javascript og css filer "pakket sammen" med gzip, opsætningen afhænger af webserveren.

Skaler dine billeder så du ikke serverer større billeder end der er behov for

Der er sikkert mere, det var lige hvad jeg fik øje på!

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:28

Labera_Lege:

Hurtigt spørgesmål er det Facebook likes du har købt eller hvordan? 

Men til dit formål så kan jeg kun anbefale cache det er det du kommer længst med, CDN er kun velegnet når du har med rigtige store sider at gøre med og kunder fra hele verdenen. 

CDN er ikke kun velegnet til folk med rigtig store sider, og med kunder fra hele verden, tværtimod.

CDN er optimeret til at levere statisk indhold, og kan gøre det en del hurtigere end mange servere kan, grunden til man ofte vælger, ikke at levere sider via CDN, er fordi det er hurtigt nok.

Men CDN kan klart anbefales, selvom man kun har besøgende fra et specifikt land.

Der er selvfølgelig også meget forskel på hvad CDN man køber, der findes billige CDNs, så som dyre - og der er meget forskel i kvalitet, lidt ligesom normal hosting :)

Så jo, CDN kan klart anbefales, tager sig også af cookie-less domain som faktisk spare både trafik, og tid :)

Læs lidt om hvad et CDN gør helt præcist, før at man kaster sådan en ud :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:03

Hold da helt kæ.. ! - Flyttede 5 javascripts i bunden. Det sparede omkring 2 sekunder!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)