Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en macbook tråd

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har i længere tid haft lyst til at investere i en Macbook, min primære brug af den vil være til tunge adobe programmer og da jeg er helt ny i Apple universet så vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale en? Jeg har tænkt på en 13 tommers eller en 15 tommers men er i tvivl om det er værd at købe de nye med Retina skærm. Desuden er jeg helt blank om det er værd at få fat i en med GeForce GT 650M grafikkortet ved ikke hvordan deres HD graphics 4000 køre.

Den skal desuden kunne klare DOTA og andre ældre spil til de diverse aftener med de gamle drenge. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Spille Dota på en Mac?
Er det ikke nemmere at købe en PC til det halve, som klarer både adobe programmer og spil?

Jeg tror ikke der er krav til "muskler" som en pc klarer dårligere.
Men hvis du synes bedre om Mac så er det da ok.

Min bærbare er en sony med 4gb ram, i5 processor og HD 15" og Blueray drev.

Den kostede omkring 6500,- for to år siden.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det har du selvfølgelig ret i, men har vision om at udvikle apps til deres app store og det er den primære grund til at jeg vil anskaffe den.

Hvad angår spil så bliver det til 4-6 årligt når nu gutterne samles :-)

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Labera_Lege:
Den skal desuden kunne klare DOTA og andre ældre spil til de diverse aftener med de gamle drenge.

Du skal nok undersøge om det overhovedet er muligt med de spil, du har i tankerne. Der er vidst ikke mange ældre spil, der kan spilles på en Macbook. Du kan selvfølgelig installere Windows på den.

Vi har to Mackbook Pro 13" herhjemme. Den ene er vidst den nyeste, og den anden er lidt ældre. Ingen af dem klarer spil særlig godt. Vi spiller et spil (Heroes of Newearth), og det kører usandsynligt dårligt. På den ene crasher spillet ofte (og lagger en smule selv på laveste settings) og på den anden virker det ikke, så der er installeret Windows som sekundær OS. Almindelige bærbare til 4000 kan i øvrigt spille spillet uden problemer.

Så til spil kan jeg ikke anbefale en Macbook pro 13".

Derudover er jeg ok tilfreds med den. Men den største grund er nok designet og track-padden. Det er i min mening, det man betaler for. Bærbaren er ikke speciel hurtig til prisen, og f.eks. krævende programmer som photoshop kan også være et problem. 

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 64
Fra  make it stick Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt forstå du vil have en MacBook. Adobe CS pakken har altid været foran på Mac synes jeg, og som der også bliver nævnt af en anden, så er trackpad stadig MEGET langt foran alle andre bærbare, på trods af at det er adskellige år gammelt. Windows udviklere kan åbenbart ikke skrive ligeså gode drivers til netop dette. Dette nyder jeg meget at bruge i mit daglige arbejde pga. diverse genveje, som en mus ikke tilbyder.

Ang. Dota, så hvis det er udgaven der kører som custom map i Warcraft III, så skal du være opmærksom på, at dette spil pt. ikke er understøttet i den nyeste udgave af Mac OS X. Dvs., det kan godt køre, og du kan spille med andre, men der er nogle bugs (google lidt på det). Om Blizzard kommer med en update, der fikser dette, vides desværre ikke. Det nye dota 2 kommer dog native til Mac, og skulle fint kunne køre.

Generelt er en MacBook ikke en spillemaskine (har selv haft Pro, men bruger i dag en Air) men spil som Warcraft III, CS, Battlefield 2, left 4 dead, og andre af, i min omgangskreds 'golden oldies', kan fint køre, men ikke med den vildeste grafik. Dog er det efter min mening på et helt tilfredstillende niveau.

Så MacBooks kan godt bruges til spil, men er ikke en spillemaskine. Dog, hvis du køber retina udgaven, så vil den kunne klare alle nye spil, ganske fint, da det er nogle vanvittigt hurtige maskiner, også på grafiksiden.

Til dagligt grafisk brug, behøver du dog ikke retina modellerne, men hvis er villig til at ofre pengene, får du virkelig en lækker skærm.

Rent personligt ville jeg ikke gå efter 13" MacBook Pro modellerne, da jeg ikke synes opløsningen er høj nok. Der er ikke nok overblik til grafik arbejde. Så skal du op i 15" MBP, eller evt. 13" MB Air.

http://facebook.com/personalstickers

http://makeitstick.dk

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Høegh Jensen:
Rent personligt ville jeg ikke gå efter 13" MacBook Pro modellerne, da jeg ikke synes opløsningen er høj nok. Der er ikke nok overblik til grafik arbejde. Så skal du op i 15" MBP, eller evt. 13" MB Air.

Mange tak for svaret! 

Hvad angår Air er der virkelig kæmpe forskel på harddiskene? Har tænkt over Air men synes bare ikke 128/256 gb er nok men har tænkt på at bruge "skyen" til at have mine ting, selvom det ikke er det optimale hvad angår video redigering osv. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun anbefale MacBook meget varmt. Jeg har selv erhvervet mig en Macbook 15 med Retina skærm, og den er død hamrende lækker, ville ikke bytte den væk for noget.

Jeg har haft 2 mac computere før, men købte så en PC fordi jeg synes Mac var for dyrt, men den PC havde jeg kun en måned fordi jeg fik lange løg over at den var så super langsom i forhold til Mac, som jeg føler aldrig bliver langsomere.

Den trækker iøvrigt spil som Starcraft 2, med high settings i grafik uden problemer, så forestiller mig at DOTA ikke er et problem :)

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 64
Fra  make it stick Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Videoredigering fylder naturligvis en del, så det kan jeg godt se. Evt. kan du supplere med en Thunderbolt ekstern harddisk, hvis du mangler plads, og så er hastighed ikke et problem.

Min MacBook Air er uden sammenligning den hurtigste, mindst larmende, og mest af alt, mest stabile maskine jeg nogensinde har haft. Og jeg har haft mange computere, særligt Windows maskiner. Min Air sætter dem alle til vægs, og det er udelukkende pga. Mac OS X som bare svinger, samt SSD disken. For ja det gør en kæmpe forskel. Hvis du køber en ny Air, er disken ca. 5-6 gange hurtigere end en traditionel harddisk, og det kan virkelig mærkes.

Kombineret med en thunderbolt ekstern disk, vil du virkelig kunne få noget performance ved overførsel af mange og evt. store filer. Dog mangler Air'en nok lidt kraft, hvis du skal arbejde med videoredigering dagligt. Så ville jeg anbefale tidligere nævnte Pro udgaver. Så det kommer an på hvor ofte du skal arbejde med dette. Den kan sagtens, men det tager naturligvis længere tid.

Jeg oplevede det ikke som et problem da jeg lavede min video til montering af mine stickers (www.makeitstick.dk hvis du vil se den), men det er nu også en mere simpel, og kort video.

http://facebook.com/personalstickers

http://makeitstick.dk

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Siger mange tak for hjælpen. Smutter ned i Humac på fredag for at tage den svære valg mellem Macbook Pro 15" eller Macbook Air 13" 

Where there is harmony, there is victory :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)