Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad selvstændiges udfordringer i deres parforhold?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke gode råd kunne der være til andre selvstændige, som er i parforhold/har børn, hvis man tænker på, at der også lige er en anden part/børn, der skal være med på, at man er selvstændig? Og hvad med singler, der gerne vil have en kæreste eller har en elsker/elskerinde, der også gerne vil mødes indimellem?

Jeg tænker lidt på at samle de gode råd og så se, om selvstændige har de samme problemer, som folk med en ansættelseskontrakt har. Det er jo et område, der interesser mig temmeligt meget - både sexologisk og juridisk.

Jeg har selv fået at vide på iværksætterkurser, at jeg skulle gå hjem og tale med manden - og jeg kan da godt se, hvad der menes, men jeg kan også godt se, at det kan forhindre, at man kommer i gang, hvis konen står og stamper i gulvet eller manden.

Håber, at I har en masse gode inputs.

(ps jeg vidste ikke, hvor i debatten jeg skulle lægge indlægget - synes ikke rigtigt, at nogle af dem er rigtige).

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 23:17

Interessant indlæg.

Ja jeg tror at hvis det kun er den ene der er selvstændig, vil der kommer flere uoverensstemmelser end hvis begge er det.
Alt andet lige, så giver det ekstra pres et større pres i parforholdet.

Men syntes også det er vigtigt i et parforhold at parterne laver det de brænder for hver især.

Det er min klare anbefaling at man er enig i overhovedet at starte virksomhed eller ej.
Da dette punkt kan forhindre mange diskussioner længere henne i processen.

Det er ligeledes vigtigt, at man kan, bare en gang imellem, ligge arbejdet fra sig og fokusere på parforholdet.
Ellers risikere man at glide fra hinanden. Det at have sin egen virksomhed, er ligesom at få et barn. Altså et stort
tidsmæssig forbrug og et engagement i noget andet end sin partner.

Dialog er også vigtigt, men at sætte grænser lige så vigtigt.
Man skal fotælle sin partner, hvordan det går, men man skal også lære hvor meget man gerne vil fortælle.
Da alting ikke skal gå op i diskutioner om man skal gå den ene eller den anden vej.
Hvis man bliver enige om, at det kun er den ene, som skal involvere sig i en virksomhed, så har den anden part,
som sådan ikke noget at skulle have sagt, i vigtige beslutningsfaser.

Min konklusion i det at åbne egen virksomhed og mit bedste råd ville være at starte noget sammen med sin partner.
Altså at man er ligeværdige samarbejdspartnere i erhvervslivet som i privatlivet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Tusind tak skal du have.

Det er virkeligt også et godt svar, du har lavet. Fik mig til at tænke på endnu flere ting.

Ville det være godt med en arbejdsplads ude eller hjemme?

Er tidsfrister en mulighed?

Er enig i, at det optimale ville være at lave noget sammen, og at det er vigtigt med tid med hvert sit - men kunne bare godt forestille mig, at man kunne løbe ind i nogle problemer med børn, der bliver syge, den ene part ikke så forstående fordi man ikke lige har tænkt over, hvor længe det ville tage i det hele taget og sikkert mange andre ting.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:33

Helt enig i det Camilla   skriver din partner kommer til at tage en stor tørn med børnene 

mad etc. for det er 24 timer at være selvstændig - I skal også være enig om hvad i ricikere 

og at evt huset kan ryge hvis det ikke går. Engang da jeg skulle købe en virksomhed spurgte jeg min kone 

og hun har altid været med på råd med de store beslutninger - vi kan miste huset sagde jeg jeg glemmer aldrig hendes svar 

"Jeg elsker vores hus og vil kæmpe for ikke at miste det, men jeg vil heller ikke have en gammel mand som ærger sig reste af livet over at han ikke tog chancen - du er dygtig og flittig så det skal nok gå - og går det ikke så flytter vi i en lejlighed og starter forfra"

Personlig tror jeg at det er nemmere at være selvstændig i et parforhold hvis begge parter er indstillet på det

Og så et sidste råd - den første medarbejder du skal have er en bogholder og eller bogholder samarbejde tro ikke at du selv kan lave det betal dig fra det og brug tiden på det du kan og er god til

Når du kan så flyt ud af lejlighed eller garage dit kontor skal være væk fra hjemmet - og ryd op i dine venner

smid Onkel Børge ud ham som altid er så klog og negativ at han aldrig selv har drevet det til noget alle som trækker dig ned incl familie bare lad være med at invitere dem omgå venner som kan støtte dig mentalt og dyrk netvær ex grupper for selvstændige kvinder,  inviter venner som selv er selvstændig og/eller opdyrk dem 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Tusind tak - hold op I giver mange gode råd. Tusind tak.

Du må virkelig elske din kone - det er smukt, at hun ser sådan på det hele.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)