Hvilke gode råd kunne der være til andre selvstændige, som er i parforhold/har børn, hvis man tænker på, at der også lige er en anden part/børn, der skal være med på, at man er selvstændig? Og hvad med singler, der gerne vil have en kæreste eller har en elsker/elskerinde, der også gerne vil mødes indimellem? Jeg tænker lidt på at samle de gode råd og så se, om selvstændige har de samme problemer, som folk med en ansættelseskontrakt har. Det er jo et område, der interesser mig temmeligt meget - både sexologisk og juridisk. Jeg har selv fået at vide på iværksætterkurser, at jeg skulle gå hjem og tale med manden - og jeg kan da godt se, hvad der menes, men jeg kan også godt se, at det kan forhindre, at man kommer i gang, hvis konen står og stamper i gulvet eller manden. Håber, at I har en masse gode inputs. (ps jeg vidste ikke, hvor i debatten jeg skulle lægge indlægget - synes ikke rigtigt, at nogle af dem er rigtige).
|
Interessant indlæg.
Ja jeg tror at hvis det kun er den ene der er selvstændig, vil der kommer flere uoverensstemmelser end hvis begge er det.
Alt andet lige, så giver det ekstra pres et større pres i parforholdet.
Men syntes også det er vigtigt i et parforhold at parterne laver det de brænder for hver især.
Det er min klare anbefaling at man er enig i overhovedet at starte virksomhed eller ej.
Da dette punkt kan forhindre mange diskussioner længere henne i processen.
Det er ligeledes vigtigt, at man kan, bare en gang imellem, ligge arbejdet fra sig og fokusere på parforholdet.
Ellers risikere man at glide fra hinanden. Det at have sin egen virksomhed, er ligesom at få et barn. Altså et stort
tidsmæssig forbrug og et engagement i noget andet end sin partner.
Dialog er også vigtigt, men at sætte grænser lige så vigtigt.
Man skal fotælle sin partner, hvordan det går, men man skal også lære hvor meget man gerne vil fortælle.
Da alting ikke skal gå op i diskutioner om man skal gå den ene eller den anden vej.
Hvis man bliver enige om, at det kun er den ene, som skal involvere sig i en virksomhed, så har den anden part,
som sådan ikke noget at skulle have sagt, i vigtige beslutningsfaser.
Min konklusion i det at åbne egen virksomhed og mit bedste råd ville være at starte noget sammen med sin partner.
Altså at man er ligeværdige samarbejdspartnere i erhvervslivet som i privatlivet.