Okay, min konklusion er at Excel har en fejl eller uheldighed. En kolonne hvor et tal er bæevet vist som videnskabeligt format, bliver IKKE gen-skrevet eller opdateret når du ændre felt-formatteringerne til tekst. Og du gider ikke alle felterne igennem da jeg regner med at du har meget data.
I min test var kolonnen jeg formatterede til tal med 0 decimaler den bedste, og gemte fint som CSV fil.
Screenshot :
http://www.myupload.dk/handleupload/96db8Fk2s4h1y
Når du nu skriver "lagre dette", mener du så at du gemmer det som excel fil og åbner den igen, eller importere du den ind i Excel igen (så ender typerne i standard igen og den gætter med røven). Det er vigtigt at understrege at CSV ikke er et regnarks fil-format.
Hvis du kan åbne dit regneark, formattere kolonnerne til tal med 0 decimaler og gemme som CSV, så burde det være det. Du kan dobbelt-tjekke med notepad, IKKE excel. - Hvis det ser rigtigt ud nu, så kan du begynde at importere i din webshop.
Hvis der nu kommer problemer, og du jo har set det korrekte tal i notepad, så er det import-delen i din webshop vi skal kigge på.
Det er ikke så pudsigt igen at de laver den formattering, det er jo sjældent at man normalt regner med så store tal, så det er egentlig en feature at den viser det i videnskabeligt format. Hvis du regner på kilometer imellem planeterne i vores solsystem kan man nemmere overskue det formatteret på den måde.