Til min Magento import-fascilitet skal man bruge tilpassede CSV designede Excel ark. Fint nok og fungerer også imponerende perfekt, pånær den importerede EAN kode på 13 cifre. Når mine importdata gemmes i den almindelige Excel udgave og derefter konverteres til CSV, ja så fremstår alle data perfekt, undtagen EAN koden. Denne bliver (uanset hvilke krumspring, du foretager dig!) omdannet til et såkaldt videnskabelig format. Som f.eks. 0636943122822 bliver til 6,37E+11. Da koden fungerer som SKU i min Magento er dette absolut ikke brugbart! Og jeg kan også forstå på diverse fora, at rigtig mange kæmper med dette problem. Og jeg kan slet ikke forstå logikken I at CSV skaber denne 'konvertering' - hvem har glæde af denne kode. Og for god ordens skyld, jeg har prøvet at formatere felter som 'Tal' etc, men naturen bag CSV er jo netop at alle formater fjernes! HJÆLP....hvad er forklaringen på dette mærkelige fænomen og er der nogen, der har løsningen? På forhånd tak & mange hilsner, Keld Hermann - Grenaa
|
I Office: har du prøvet at konvetere kolonne til tekst ?