Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller ApS til datingside?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jimmie Steinbeck:

Jeg ved godt hvad din holding til SMBA er, men den behøver du ikke uddybe herinde som du plejer at gøre. Spørgsmålet var ikke om det var godt eller skidt at stifte et SMBA, men om de skulle stifte et i/S eller ApS.

Hvis du vil drøfte om det er godt eller dårligt med et SMBA eller ej, så vil jeg anbefale dig at starte din egen tråd.

Ah - som du selv skriver- spørgsmålet var, OM DU SKULLE STIFTE I/S ELLER SMBA - og så må det vel være lige så legitimt at tale om problemer ved SMAB eller udenlandske selskaber - som det må være - at bringe SMBA IND i debatten.

Ofte bringes div selskabsformer ind af folk der lever at at stifte og hjælpe med, og det kan være legitimt og fint gjort, eller være grimt rent ud sagt - og det kan også være det slet ikke er sådan her, men det ugennemsigtigt - og det er i alle fald ikke OK at kritisere debat om SMBA eller udenlandsk selskab, når man selv har bragt det ind i en debat der ikke spørger til det.

Så må man tage debatten som den kommer. Vi har forskellige indfaldsvinkler og forskellige erfaringsgrundlag for vore instilllinger

vh

Hej Cookie

Det har jeg heller ikke noget imod at man skriver om de negative ting der måtte være ved et selskab som jeg braget ind i samtalen, men jeg syntes det er meget ærgerligt for en debat, hvis folk kommer med deres meget personlige holdninger til et produkt eller service, som uanet situationen, altid er negativt ladet, pga. en fast holdning man har, det giver ikke så sagligt en debat, det ender oftest bare i engang personligt mudderkast, og det er der ingen der hjulpet med.

Jeg syntes det er vigtig at man er åben over for mulighederne og at man skal se alle de muligheder der er inden man tager en beslutning. 

Jeg syntes heller ikke at et SMBA er det bedte valg hver gang, det er faktisk sjældent at det er et SMBA jeg anbefaler. 

At han Så påstor at jeg prakker folk udenlandske løsninger på når de i virkeligheden vil have et ApS eller A/S er jo direkte løgn, da jeg i ingen af mine indlæg her har snakket om offshore løsninger, og som tidligere beskrevet så kommer det helt an på hvad kunden skal og hvordan forretningen er bygget op at vi finder frem til den selskabsform eller selskabsløsning der skal bruges.

Men det er nu heller ikke derfor jeg reagerede på det indlæg 

Det var nok mere at Bent komme med sådanne beskyldninger som der overhoved ikke er hold i, jeg syntes er meget meget uheldigt.

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:36

Jeg lavede så et par rettelser til ovenstående indlæg (rent formuleringsmæssigt) men jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved det her med langt mere rutinerede rådgivere. Med mere end 20 års erfaring på skatteområdet og som rådgiver i revisionsbranchen kender jeg de fleste kolleger enten personligt eller af navn og de navne man ser på disse udbydersites siger mig intet udover dem som har set hængt ud i Kontant o.l. Big Smile Det er jo også meget påfaldende at når man ser på deres hjemmesider så står der nok noget om erfaring, men ikke noget konkret  Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:38

Fair nok Jimmy og jeg siger heller ikke at I konkret gør det men jeg har eksempler på at eksempelvis Omnia, Din Tryghed m.v. har lavet udenlandske selskaber til folk der driver aktiviteter i DK og bor i DK og det er i min terminologi helt hul i hovedet. Det formoder jeg du er enig i.

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Bent, det fint. det er din holdning, og grotten som altid:)

Jeg kan godt se din pointe, vedr. konvetering ti A/S og da giver jeg dig ret, nu er det bare ikke alle (desværre) som får muligheden for at skulle overveje eller komme så langt som at skulle konvertere til A/S eller have investor på. Men tro mig, mine kunder er klar over "konsekvenserne" ved et SMBA kontra ApS. så det er ikke at de køber katten i sækken. de kender til fordele, ulemper, og de vi hjælper dem også gratis ved eventuelle spørgsmål til skat eller andre.

for mig er det lige så vigtig at jeg har en god og tilfreds kunde som det er at tjene penge, og oftest er det faktisk mere vigtigt.

Siden jeg har oprette mig herinde igen, har jeg skrevet 50 indlæg og hjulpet en håndfuld mennesker med forskellige ting, men jeg har da ikke fået penge for det, netværk er utrolig vigtig for mig, men iværksættere netværk er endnu vigtigere.

Jimmie Steinbeck

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Cookie:

Jeg har af princip ikke noget mod kommercielle pengemaskiner, men jeg er 100% enig i, at mange ser Amino som SMBA forummet hvor helt nye uden penge rådes til ting de slet ikke kan overskue, af langt mere rutinerede som ikke har noget at tabe på at rådgive som de gør

Det ER et problem og der ER mange der skrive herinde som rådgivere, med det formål at skaffe kunder helt enkelt. MEN der er også mange, som jeg ikke tror har det formål og som skriver af individuelle, ideologiske eller politiske grunde. Det vanskelige er naturligvis, for helt nye, at skille skidt fra kanel

jeg er her ikke for at tjene penge som første prioritet, men fordi jeg trives blandt iværksættere og folks ideer spørgsmål, og så selvfølgelig de mange gode svar fra f eks. dig og mange af de andre herinde.

Men jeg har også en forretning, og jeg er ikke flov over at henvise til min hjemmeside hvis jeg mener det er relevant eller der kan hentes noget info derinde.

Vh,

Jimmie Steinbeck

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 23:57

Skattekonsulenterne ApS:

Fair nok Jimmy og jeg siger heller ikke at I konkret gør det men jeg har eksempler på at eksempelvis Omnia, Din Tryghed m.v. har lavet udenlandske selskaber til folk der driver aktiviteter i DK og bor i DK og det er i min terminologi helt hul i hovedet. Det formoder jeg du er enig i.

Det er fint nok. og jeg giver dig ret. det er vigtigt at løsninger passer til det man skal lave, og det er i langt de færreste tilfælde at et udenlandsk løsning overhoved er muligt for kunden. rent lovgivningsmæssigt. Jeg har også oplevet kunder der har henvendt sig til os som har haft rigtig dårlige oplevelser, men bare fordi en bekendt stjæler er det jo ikke lig med at du også gør det.

Men lad det ligge, blev bare lidt tris over at se mit navn i sammenhøng med Omnia.

og det er i øvrigt Jimmie

ha en god aften:)

Jimmie Steinbeck

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:58

Der er vi 100% enige. Jeg har skrevet knap 6.000 indlæg og kan sige det samme. Min primære målgruppe er revisorerne og advokaterne og det er dem jeg færdes blandt dagligt. Problemet i forhold til iværksætterne og opstart er jo at de ikke på forhånd ved hvad det bliver til men naturligvis kan konverteringsproblematikken løses ved at der "gribes ind" i tide og jeg syntes det er helt fint hvis I gør opmærksom på de problemstillinger i jeres rådgiving. Ofte går tingene bare meget hurtigt. Det gælder i særdeleshed udviklingsvirksomheder. Fordi det kan gå fra at være ingenting til at blive adskillige millioner værd på mindre end en dag.  

Tilmeldt 7. Dec 12
Fra  Saris Group Skrevet kl. 23:59

Skattekonsulenterne ApS:

Jeg lavede så et par rettelser til ovenstående indlæg (rent formuleringsmæssigt) men jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved det her med langt mere rutinerede rådgivere. Med mere end 20 års erfaring på skatteområdet og som rådgiver i revisionsbranchen kender jeg de fleste kolleger enten personligt eller af navn og de navne man ser på disse udbydersites siger mig intet udover dem som har set hængt ud i Kontant o.l. Big Smile Det er jo også meget påfaldende at når man ser på deres hjemmesider så står der nok noget om erfaring, men ikke noget konkret  Big Smile

Det vil jeg give dit ret i. 

jeg ved heller ikke alt, men det er også derfor jeg bruger div. rådgiver, advokater, revisorer, skatteeksperter m.m. når min viden selv kommer for kort.

Jimmie Steinbeck

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:04

Som udgangspunkt er min holdning, at et I/S er okay, så længe selskabet ikke optager lån eller har en kassekredit.

Der hvor I/S kan blive problematisk er, hvis der er gæld i selskabet, som skal betales, og en af parterne ikke kan betale sin del. Så hæfter de øvrige for denne parts del.

Så hvis I selv skyder de penge ind i projektet som der skal til, og ikke stifter gæld eller kreditter, kan I/S være et udemærket valg for opstarten.

Mvh Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:13

Fint at få debatten tilbage hvor den var Big Smile Der kan være særlige områder, byggeentrepriser m.v. hvor I/S generelt må frarådes også i en opstart. Men ellers plejer jeg at sige at I/S kan være fint de første par år med henblik på omdannelse til ApS.

Det der så ikke kommer frem i ovenstående mht. ApS og A/S  er at der kan være et problem med overskudsdeling fordi man ikke kan skævdele udbytte. Der kan man i stedet overveje et P/S (partnerselskab) som de fleste af de helt store revisionsfirmaer selv bruger idag. Dog skal der et eller flere selskaber ind som komplementar og derved er den ikke god til nystartere.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)