Hej Aminoer :) Jeg prøvede tidligere, men overskriften har nok ikke været sigende nok, så nu prøver jeg igen :) Jeg mangler en forklaring på hvordan I bogfører følgende eksempel: Køber ind for 10.000,- varer i USA og betaler 3 uger før jeg får varen - og når varene kommer hjem vil jeg gerne have dem ind på en konto (som aktiv) der hedder varelager for at jeg kan holde styr på mit vareforbrug, ved at tælle varelageret op i ny og næ. Håber at dette spørgsmål er mere tydeligt end mit tidligere opslag :) Håber i kan hælpe mig :) |
Først og fremmest, så skal du undlade at bruge kontoen "Varekøb" i Billy's Billing (BB), da den konto omkostningsfører varen med det samme. Kontoen kan sammenlignes med "Vareforbrug" i andre systemer.
Du skal oprette en konto kaldet "Varelager" under omsætningsaktiver (aktiver).
Da du samtidig har forudbetalinger, som du ønsker at registrere, så følg nedenstående svar, som jeg har givet til en anden BB-bruger.