Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilladt at bruge produktnavne i AdWords?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos!

Meget kort spørgsmål: Jeg ved, at jeg eksempelvis ikke må bruge "Blizzard" i AdWords, da det er et virksomhedsnavn. Men må jeg gerne bruge "World of Warcraft", som er et produkt fra Blizzard, i AdWords? (Dette er selvfølgelig bare et eksempel. Jeg kunne også have skiftet Blizzard ud med Mc Donalds, og World of Warcraft ud med Cheeseburger).

Hvad siger i?

På forhånd tak for hjælpen

- Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 01:54
Hej Mads,

Det er fabrikanten der bestemmer dette :) det afhænger af om det er varemærkebeskyttet eller ej det udtryk du gerne vil bruge...

Prøv? :) eller bedre endnu, spørg"fabrikanten?

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 10:49

Tak for hjælpen Mehmet - den sad lige i øjet :-)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 10:57

Generelt, så undgå at bruge produkt ell. Firmanavne. Det er en meget god tommelfingerregel.

Ved ikke lige hvorfor du sagde Cheeseburger, så vidt jeg ved har McD da ikke varemærket på sådan et generisk produkt ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 11:31

Kristoffer Broholm:

Generelt, så undgå at bruge produkt ell. Firmanavne. Det er en meget god tommelfingerregel.

Ved ikke lige hvorfor du sagde Cheeseburger, så vidt jeg ved har McD da ikke varemærket på sådan et generisk produkt ;-)

Så kunne man jo måske netop argumentere for, at man ikke altid skal undgå produkt?

- Mads

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 11:58

Mads Grønlund:

Kristoffer Broholm:

Så kunne man jo måske netop argumentere for, at man ikke altid skal undgå produkt?

- Mads

Der er forskel på Big Mac og Cheeseburger.

Du er mere end velkommen til at lave en adwordsreklame med ordet "rengøringsmiddel" men begynder du at bruge "Ajax" åbner du dig op for juridiske efterspil. Et andet eksempel kunne være smartphone og iPhone hvor smartphone er generisk og iPhone tilhører Apple.

Du kan sikkert sagtens slippe afsted med det et stykke tid, men det er en kortsigtet og risikabel taktik.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 12:53

Ah okay, det gi'r god mening :-) Tak.

Det vil sige, at i mit eksempel med "World of Warcraft", kunne man så som alternativ bruge "Online spil" for eksempel? Korrekt forstået?

- Mads

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)