Hola Aminos! Meget kort spørgsmål: Jeg ved, at jeg eksempelvis ikke må bruge "Blizzard" i AdWords, da det er et virksomhedsnavn. Men må jeg gerne bruge "World of Warcraft", som er et produkt fra Blizzard, i AdWords? (Dette er selvfølgelig bare et eksempel. Jeg kunne også have skiftet Blizzard ud med Mc Donalds, og World of Warcraft ud med Cheeseburger). Hvad siger i? På forhånd tak for hjælpen - Mads |
Tilladt at bruge produktnavne i AdWords?
- 1
Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring
Det er fabrikanten der bestemmer dette :) det afhænger af om det er varemærkebeskyttet eller ej det udtryk du gerne vil bruge... Prøv? :) eller bedre endnu, spørg"fabrikanten? Vh. Mehmet Aslan |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Tak for hjælpen Mehmet - den sad lige i øjet :-) |
Generelt, så undgå at bruge produkt ell. Firmanavne. Det er en meget god tommelfingerregel. Ved ikke lige hvorfor du sagde Cheeseburger, så vidt jeg ved har McD da ikke varemærket på sådan et generisk produkt ;-) |
Så kunne man jo måske netop argumentere for, at man ikke altid skal undgå produkt? - Mads |
Der er forskel på Big Mac og Cheeseburger. Du er mere end velkommen til at lave en adwordsreklame med ordet "rengøringsmiddel" men begynder du at bruge "Ajax" åbner du dig op for juridiske efterspil. Et andet eksempel kunne være smartphone og iPhone hvor smartphone er generisk og iPhone tilhører Apple. Du kan sikkert sagtens slippe afsted med det et stykke tid, men det er en kortsigtet og risikabel taktik. |
Ah okay, det gi'r god mening :-) Tak. Det vil sige, at i mit eksempel med "World of Warcraft", kunne man så som alternativ bruge "Online spil" for eksempel? Korrekt forstået? - Mads |