Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA eller APS?

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

OG en statistik over konkurser inden for SMBA og ApS - så vi havde noget ordentligt at forholde os til. 

Yes Og måske sammenholdt med en statistik over dårligere betalere ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Hej Ib.

Hvad ville du gøre uden Yes? Wink

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:20

Volt & Volume:

Mvh

Thomas

Hej Thomas !

Ja så var jeg på den, måske ???

Er dog glad for jeg/vi har et S.m.b.A.

Bedste hilsener

Ib

Råd & Mal

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:26

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Volt & Volume:

Mvh

Thomas

Hej Thomas !

Ja så var jeg på den, måske ???

Er dog glad for jeg/vi har et S.m.b.A.

Bedste hilsener

Ib

Råd & Mal

Du var/er ikke på den, Ib. Har bare bemærket, at du er meget glad for "thumbs up"! Wink

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Volt & Volume:

DevilFor mit vedkommende ville jeg slet ikke gide skrive på AminoCryingTongue Tied, den eneste grund til jeg skriver er for at få en undskyldning for at indsætte smilier Big SmileStick out tongue Skype-BigSmileSkype-CoolSmile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:31

Volt & Volume:
Du var/er ikke på den, Ib. Har bare bemærket, at du er meget glad for "thumbs up"! Wink

o.k. tak Thomas !

Det "lunede" nu når jeg var kommet bagest i jobkøen, grundet det "smarte" S.m.b.A firma der kalder sig Råd & Mal. Bag et sådan kan der jo stå mange.?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

Volt & Volume:
Og måske sammenholdt med en statistik over dårligere betalere ?
Jep - det ville være nyttigt så det ikke bare var mine (og vel andres) fordomme som vi byggede på. Jeg har vel mine ud fra, at hvis man ikke vil sætte 80.000 kr på spil for at sikre sig personligt mod ansvar i forhold til kreditorer - så bliver jeg bekymret - men en statistik over om SMAB gik hurtigere konkurs, eller opløstes hurtigere/oftere end ApS'er eller eller var dårligere betaler, ville opklare en del

vh

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:28

Cookie:
Og måske sammenholdt med en statistik

Meget hurtig statistik..   Sidste udgave af statstidende, Konkurser:

konkurser ialt:             33

heraf personligt firma:   1

Aktiselskaber:               3

Smba'er                       1

Aps'er                         28

--------------------------------------

8 af selskaberne er ca. 2 år gamle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05

Fint - den er jo ikke spor slem for SMAB-er  - hvordan mon antallet ser ud samlet - antal personlige firmaer, aktieselskaber , Aps  og SMBA for at få indtryk. Over hvor lang tid kunne du få den statistik-  har du et link man kan lege med og inkluderer det opløsninger som jeg tror der kan være en del af - ud over konkurser - som jo er den mere formelle løsning - måske flest opløsninger rent faktisk i de useriøse tilfælde?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:09

Volt & Volume:
Og måske sammenholdt med en statistik over dårligere betalere ?
Jep - det ville være nyttigt så det ikke bare var mine (og vel andres) fordomme som vi byggede på. Jeg har vel mine ud fra, at hvis man ikke vil sætte 80.000 kr på spil for at sikre sig personligt mod ansvar i forhold til kreditorer - så bliver jeg bekymret - men en statistik over om SMAB gik hurtigere konkurs, eller opløstes hurtigere/oftere end ApS'er eller eller var dårligere betaler, ville opklare en del

vh

Det  var nu ikke min kommentar, Cookie :-). Det var Ib Abildgaards!

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 19:26

Cookie:
Over hvor lang tid kunne du få den statistik

Det er som sagt kun ud fra sidste udgave af statstidende (15/12) så det er ku konkursdekreter der er offentligjort den dato. Jeg kan iøvrigt oplyse at der er offentligjort to dekreter om tvangsopløsning, begge ApS'er. Selvfølgelig ved jeg godt at hvad der er offentligjort en enkelt dag ikke danner et videnskabligt grundlag for en statestik.

Hvad tvangsopløsning angår så kan jeg fotrælle dig at alle smba'er der sendes til tvangsopløsning ved sø- og handelsrettens skifteafdeling, konsekvent overgår til konkursbehandling (hvilket desværre koster skatteyderne en halv bondegård) og fylder ganske bestemte advokaters lommer, som det er lykkedes for at blive udpeget af skifteretten som skifteretten særlige hjælpere.

Hvad lødigheden af smba'er angår så er det rigtigt at diverse luskede selskabsfabrikanter stiftede dem i hobetal, og solgte dem til mere eller mindre lysky og håbløse formål. Det er dog mit indtryk at disse selskaber efterhånden er uddøde, og at dem der ønsker smba'er til disse formål bliver skræmt væk af stiftelsestiden, de grundigere krav og den forholdsvis grundige gennemgang af selskabet af skat før det momsregistreres.

http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.8.-1&date=15.12.2012

http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.1.-1&date=15.12.2012

http://www.statstidende.dk/default.aspx

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)