For første gang reklamerer jeg via google adwords på et marked hvor der er intet konkurrence. Google adwords værktøjet siger lav konkurrence til alle keywords. Derudover har jeg lavet søgninger på forskellige keywords med 5 forskellige ip-adresser uden at jeg har kunnet finde én eneste reklame.
Alligevel står der "under bud for første side" - og anslået pris på første varierer fra 1 kr. til 5 kr. uden at jeg kan finde én eneste konkurrent?
Jeg ved ikke hvorfor, men troede, at det var udbud og efterspørgsel princippet, men det er det måske ikke?
Dine annoncers position bliver også afgjort af kvalitetsresultat. Se til højre i taleboblen for dine søgeord - de skal helst være over 5 i kvalitetsresultat.
Udover dette har du sikkert sat dine indstillinger til jævnt fordelt istedet for accelleret under dine kampagneindstillinger.
"Udover dette har du sikkert sat dine indstillinger til jævnt fordelt istedet for accelleret under dine kampagneindstillinger." - hvor ser du det henne?
Man kan se det under sine kampagneindstillinger. Tjek "Leveringsmetode" der kan man vælge mellem jævnt over hele døgnet eller accelleret, så de bliver vist på samtlige søgninger.
For første gang reklamerer jeg via google adwords på et marked hvor der er intet konkurrence. Google adwords værktøjet siger lav konkurrence til alle keywords. Derudover har jeg lavet søgninger på forskellige keywords med 5 forskellige ip-adresser uden at jeg har kunnet finde én eneste reklame.
Alligevel står der "under bud for første side" - og anslået pris på første varierer fra 1 kr. til 5 kr. uden at jeg kan finde én eneste konkurrent?
Jeg ved ikke hvorfor, men troede, at det var udbud og efterspørgsel princippet, men det er det måske ikke?
i såfald kan der godt gå lidt tid inden du kommer ned på en god klik pris. derudover så skal google jo også mene at din side du linker til er relevant i forhold til de ord du bruger.
Så der kan være flere faktorer der spiller ind hvad du skal betale for dine klik.
Det skal så også lige siges at bare fordi google siger det koster f.eks. 5 kr. så er det jo ikke sikkert at det er den pris du kommer til at betale.
Personligt, så sætter jeg prisen som jeg vil og ligger pt, på 1,5 i placering og det koster mig en 2 kr. i gennemsnittet på et marked der er rimelig stor konkurrence på.
Jimmie Steinbeck
Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.
"When people think of an auction, they often think of a prize being sold for the highest bid. But the AdWords auction works a little differently, where the winner only pays the minimum amount necessary to maintain their position on the page. That means you'll only pay the minimum necessary to beat the person below you. In fact, our quality-based pricing system ensures that you'll often pay less than your maximum bid."