Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer fra udlandet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

En kammerat og jeg har tænkt over, at starte en online webshop med fokus på salg af spilnøgler (også kaldet cd-keys).

Vi har fået tilbudt, at kunne købe 'nøglerne' via en kontakt i Rusland, og derfor er prisen meget lav og vi ville kunne være konkurrencedygtige.

Min kammerat har så snakket med hans advokat, og har fået fortalt at det ikke er lovligt at sælge det på den måde, da 'nøglerne' kommer fra Rusland.

Er det korrekt?

Mvh Oliver

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 10:37

Mangler stadig svar, nogen der kan hjælpe?

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 11:23

Det er næppe "ulovligt", men det kan være i strid med nogle forretningsbetingelser og i værste fald kan de indkøbte cdkeys blive gjort ubrugelige/værdiløse. Mit råd må være at tage fat i en advokat.

P.S. Jeg ejer siden cdkey.dk, hvis i vil købe den kan i jo evt. kontakte mig så finder vi en fair pris :)

Held og lykke.

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 11:25

Tak for svaret - jeg må ærligt indrømme, at jeg er i tvivl.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 11:42

Det er et marked hvor man enten kører den 100% ulovligt eller 100% lovligt, så personligt ville jeg holde mig væk eller ihvertfald lave en meget grundig forretningsplan og kontakte en advokat med ekspertise på området (tror det bliver svært).

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 11:44

Det har du ret i - men når det ikke er en russisk version af spillene, men europæisk så burde det da være lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

hvis det er et par russere der har siddet og cracket keys til kendte europæiske spil, så vil man da givet kunne få en masse bøvl ud af det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 11:48

Nøglerne er på ingen måde cracket, og kan selvfølgelig anvendes på alle de platforme som hvis du køber spillet i Fona.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)