Jeg er tilmeldt Google Adsense. Hvis man har en dag der virkelig skiller sig ud fra alle de andre dage - med rigtig mange kliks på ens hjemmeside - selvfølgelig helt reelt - bliver google så mistænksomme eller lign.? For min side havde en enkelt dag mange tusinde klik - Ikke noget den normalt har, men pg.a. en begivenhed som mange åbenbart var interesseret i så steg tallet kraftigt lige præcis den dag - men det kan jo godt se lidt mistænkeligt ud i ens effektivitetsrapport...? Eller hvordan forholder Google sig til sådan noget? Nogle der kan svarer på det.
Hvis kliks er reelle nok, så har du næppe noget at frygte. Googles klik sporing er meget avanceret og fjerner faktisk løbende de mange falske kliks som diverse bots og lignende laver. I gråzonen er så din placering af ads og om du på en eller anden måde opfordrer til klik.
Hvis der pludselig sker noget vildt skal du i hvert fald ikke blive overrasket hvis de kigger på det... Hvis det er reelle klik og du ikke er for aggressiv i din placering/antal af bannere og ikke opfordrer til klik bør du ikke bekymre dig...
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring