Jeg ønsker at tilknytte en tidligere medarbejder som er nu pensionist til forfaldende arbejde i produktionen. Medarbejderen vil blive aflønnet på timebasis og over Danløn. Timetallet vil variere fra måned til måned og der er ikke garanteret et bestemt antal timer pr. uge/måned. Der vil ikke være faste arbejdsdage i ugen men vedkommende møder når behovet er der. Der vil endvidere være eksterne opgaver udenfor virksomhedens matrikel. Jeg har ikke tidligere haft en ansat på sådanne vilkår og er derfor i tvivl om jeg har dækket mig ind i min simple ansættelsesaftale? Der laves en en simple ansættelsesaftale som der bl.a. vil indeholde: - Arbejdsgivers og arbejdstagers navne og adresser Er der essentielle punkter som mangler og hvad bør der angives under " Arbejdsgiverens og den ansattes opsigelsesvarsler" ? Skal der forresten laves APV for en løsarbejder? På forhånd tak for input. |
Den del ville jeg ha ordret med under det sidste punkt -Duffy:Timetallet vil variere fra måned til måned og der er ikke garanteret et bestemt antal timer pr. uge/måned. Der vil ikke være faste arbejdsdage i ugen men vedkommende møder når behovet er der. Der vil endvidere være eksterne opgaver udenfor virksomhedens matrikel.
Opsigelse vil kunne afhænge af typen af arbejde. Hvis det er over 8 timer om ugen og arbejdet har karakter af funktionærarbejde, ja så vil han, uanset timeløn være under funktionæroven. Har han været ansat, men ude nogle år, vil han så starte på ny anciennitet.
Er det ikke funktionær, men f.eks lager og opfyldning eller arbejdsmand i produktionen, er der ikke krav til opsigelse som kan være fra dag til dag - så der kan du selv afgøre hvor flink du vil være
Jeg mener der skal APV også for midlertidigt ansatte men læs evt her:
overordnet lyder det da som en win win for dig at få pensionisten ind, og for pensionisten at få lidt at rive i, til en normal løn vel
vh