Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til eksamen, i erhvervskunderådgivning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er igang med at forberede nogle spørgsmål om årstiderne, men jeg er gået i stå med disse, og kan ikke lige finde helt ud af dem :

- Vurder udviklingen i virksomhedens likviditet i det seneste regnskabsår. Vurderingen skal
tage afsæt i pengestrømsanalysen for 2011.
- Vurder hvorvidt Aarstidernes horisontale og vertikale finansieringsstruktur er optimal. Link til regnskabet: https://www.dropbox.com/s/kl6ax405htzp609/Bilag%20-%20%C3%85rsregnskab%202011%2C%20Erhvervskunder%C3%A5dgivning%2C%203fi0912%2C%20dec2012.pdf

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:49

Haha, finansøkonom eksamen? :) står i samme problemstilling. 

Aner ikke det sidste spørgsmål, men udviklingen i virksomheden likviditet har i hvert fald været negativ. grundey lavere resultat og meget høje afdrag.. 

Du må endelig skrive her, hvis du finder ud af det sidste spørgsmål.. :) 

Hvad har du sagt men CRM spørgsmålene? :)

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 11:24

har du en mail, så kan vi måske hjælpe hinanden :)?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Dec 12
Skrevet kl. 12:17

Jep, cecllo@hotmail.com

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Dec 12
Skrevet kl. 15:29

Jeg tænkte på kunne det sidste spørgsmål være noget med balancestrukturen at gøre? :) 

Og så ville jeg høre hvordan du har udregnet følsomheden i det spørgsmål en indtjeningsevnen der fralder fra 5 til 4 % :)

Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:57

Hahah, hvad så vajhøj ;)
Horisontale og vertikale er:

Horisontal:
- Soliditetsgrad
- Gearing
- Afkastningsgrad
- Egenkapitalforrentning
- Gældsrenten
Her kan der med fordel lige smides en kommentar omkring "den finansielle løftstang"

Vertikal:
- Likviditetsgrader, både 1 + 2

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:12

Faldt lige over den her tråd, da jeg prøvede at google mit spørgsmål :) 

Sidder i Silkeborg til Finansøkonomi-eksamen og har nøjagtigt samme spørgsmål!!!!! Big Smile

Måske vi kan hjælpe hinanden? Cool

Jeg har problemer med de to sidste spørgsmål:

1. Vurder hvorvidt du vil indstille til Håndværkerbanken A/S, at denne overtager Aarstidernes nuværende låneengagement fra FIH bank

Det antages at engagementet omfatter primært banklån på i alt kr. 7.852.000, indskud på sikringskonto på kr. 500.000, samt forrentning af løbende overskudslikviditet. 
Hertil kommer finansiering af investeringen på kr. 6.500.000 i forbindelse med indtrængen på det nordtyske marked. Af vurderingen skal også fremgå, hvilke krav du stiller til sikkerhedsstillelse forudsat, at du finder Aarstiderne kreditværdige.

2.Forbered på vegne af banken den forhandling, der vil opstå når banken skal overtage Aarstidernes engagement. Din chef i banken har gjort det klart for dig at banken ikke går ind i engagement uden sikkerhed i form af ejerpantebrev, virksomhedspant eller anden form for pant. Hvilken form for sikkerhed der kan blive tale om, vil bero på en forhandling mellem Håndværkerbanken og Aarstiderne, forudsat at de er kreditværdige. 

Og som I også skriver ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til 

3. Vurder hvorvidt Aarstidernes horisontale og vertikale finanseringsstruktur er optimal. 

Er klar på noget bytte/bytte hvis I kan hjælpe med ovenstående, gutter :-)

Mvh

Den uskyldige fisk  

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Led-manden.dk Skrevet kl. 16:50

Hej.

Jeg sidder ved den samme eksamen.

Jeg vil gerne hører om der er en som har fundet en løsning på opgaven omkring pengestrømsanalysen?

Jeg hjælper selvfølgelig gerne med andre opgaver hvis det har interesse.

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 18:28

Hej Djinn , jeg har lavet opgaven om pengestrømsanalysen, skriv til mig på: andersv3@gmail.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)