Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er talblind - Har jeg en chance inde for IT

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Hostrup:
Kan i anbefale noget? 

Jeg bruger PHPdesigner fra http://www.mpsoftware.dk/ til php/css.
Den kan farve din kode og validere om det er gyldig kode du har skrevet og meget mere.

Til arbejde med MySQL så bruger en SQLyog fra http://www.webyog.com/

Begge kan hentes og prøves før du køber.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 16:46

Niels Henriksen:
Notepad++ er fin til php det er der mange der bruger. Jeg ved ikke hvad du ellers har af ønsker til et værktøj? Jeg bruger selv Visual Studio som også kan bruges til php men så er vi oppe i Luksus modellen når vi snakker udviklingsværktøj.

Jeg kan ikke rigtig lid det, men hvad findes af "luksus modeller?" 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du vil gerne noget med IT? Og du er talblind?

Jamen... så er du jo netop skabt til IT! For IT har TO sider: Udviklerne... og BRUGERNE!

Du er jo skræddersyet til at være tester. Du skal vurdere brugervenligheden af applikationer, for det er designere og projektledere, der har ansvaret for at brugervenligheden tilgodeser samtlige kategorier af mulige brugere.

Nogle brugere er ordblinde, nogle er talblinde, nogle er farveblinde. Det er blot et spørgsmål om målgruppe. Man kan diskutere Microsofts Windows, men de gør dog forsøg på at tilgodese brugervenligheden for mange forskellige brugertyper.

Du kan blive underviser  - ikke i tal, nej, okay, men så i noget andet... brugervenlighed for eksempel. Du kan blive sælger i ekstraudstyr og tilbehør. Ergonomiske hensyn til brugeren.

Du kan også blive QA'er - alt vedrørende kvalitetsstyring af software. Det handler om at vurdere alt det, som udviklere undgår som pesten og projektlederne søger at springe over: Dokumentation! Det gælder også kontrol af kode (fx om udvikleren skriver forklaringer og kommentarer i selv koden). Det handler også om at skrive kravspecifikationer, dvs sørge for, at kundens ønsker er velformulerede, så der ikke er tvivl, og så designere og udviklere kan udvikle det, som kunden har brug for. Det er en kunst at få kunden til at finde ud af, hvad kunden EGENTLIG har brug for!

Jeg kan ikke se, at der er noget i vejen for at blive udvikler. Der skal måske tages nogle hensyn til dine arbejdsvilkår, ja, okay, men sw udvikling handler om andet end tal.

Det, som du oplever som en begrænsning, er jo netop din erhvervsniche.

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 17:19

Poul Madsen:

Du vil gerne noget med IT? Og du er talblind?

Jamen... så er du jo netop skabt til IT! For IT har TO sider: Udviklerne... og BRUGERNE!

Du er jo skræddersyet til at være tester. Du skal vurdere brugervenligheden af applikationer, for det er designere og projektledere, der har ansvaret for at brugervenligheden tilgodeser samtlige kategorier af mulige brugere.

Nogle brugere er ordblinde, nogle er talblinde, nogle er farveblinde. Det er blot et spørgsmål om målgruppe. Man kan diskutere Microsofts Windows, men de gør dog forsøg på at tilgodese brugervenligheden for mange forskellige brugertyper.

Du kan blive underviser  - ikke i tal, nej, okay, men så i noget andet... brugervenlighed for eksempel. Du kan blive sælger i ekstraudstyr og tilbehør. Ergonomiske hensyn til brugeren.

Du kan også blive QA'er - alt vedrørende kvalitetsstyring af software. Det handler om at vurdere alt det, som udviklere undgår som pesten og projektlederne søger at springe over: Dokumentation! Det gælder også kontrol af kode (fx om udvikleren skriver forklaringer og kommentarer i selv koden). Det handler også om at skrive kravspecifikationer, dvs sørge for, at kundens ønsker er velformulerede, så der ikke er tvivl, og så designere og udviklere kan udvikle det, som kunden har brug for. Det er en kunst at få kunden til at finde ud af, hvad kunden EGENTLIG har brug for!

Jeg kan ikke se, at der er noget i vejen for at blive udvikler. Der skal måske tages nogle hensyn til dine arbejdsvilkår, ja, okay, men sw udvikling handler om andet end tal.

Det, som du oplever som en begrænsning, er jo netop din erhvervsniche.

Tak for din lange fine besked, det lyder meget spændende. - men jeg vil helst gerne i retning mod at være udvikleren.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:
For IT har TO sider: Udviklerne... og BRUGERNE!

Brugerne???? hvad er det??

Ej Poul... rigtigt godt indlæg - den gav jeg gerne 10 stjerner for

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:34

Casper Hostrup:
Jeg kan ikke rigtig lid det, men hvad findes af "luksus modeller?" 

Jamen Visual Studio som jeg bruger (http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/products/visual-studio-express-for-web) kan rigtigt mange ting. Den er dog ikke født fra starte med PHP men med http://www.jcxsoftware.com/vs.php bliver det et rigtigt godt værktøj for PHP:

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)