Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er talblind - Har jeg en chance inde for IT

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja,. jeg må sige, at jeg har samme indgangsvinkel som de andre i denne tråd

For det første er din lærer en skovl, glem ham og kom videre på en anden måde. 

For det andet, så er hverdagens matematik i virkeligheden ikke tal, men metoder. 
Lav tallene om til æbler og pærer, så fungerer metoden alligevel.

For det tredje, så er jeg sikker på, at der er flere IT folk, som vil give mig ret i, at i hverdagen, er det ikke det helt vilde man beskæftiger sig med talt - med mindre man programmerer - men der er mange grene inden for IT, hvor du sagtens kan begå dig, selvom du ikke er stærk til matematik.

Behold troen på det, og giv den en skalle, så skal det nok lykkedes.
Første skridt var jo at skrive din post her på Amino - og det gik jo fremragende :)

God vind!

Kim 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 08:50

Kim Gregersen:
Behold troen på det, og giv den en skalle, så skal det nok lykkedes.
Første skridt var jo at skrive din post her på Amino - og det gik jo fremragende :)

Well said!

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er ja. Selv vis det skulle fejle med matematikken er der mange andre job i IT branchen der ikke kræver ret meget matematik. Ud over developer/programmør jobs er der en masse job der handler om interaktion mellem mennesker og maskine, forretningsudvikling, projektledelse mm. Kort sagt er der rige muligheder også for dem der ikke er super skarpe til it. Du kan dog sandsynligvis med den rette støtte blive godt til matematik det kræver dog som alt andet der er værd at lære hårdt arbejde.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 09:15

Du skal ikke lade dig slå ud på grund af det, lad være med at lytte til den idiot af en lærer, du kan hvad du vil, nu er tal bare ikke din stærke side, men det holder dig jo ikke tilbage fra at være skidegod til IT.
En af de største iværksættere i verden, Charles Branson, han er ordblind for eksempel. Så du skal ikke lade dig slå ud, men nærmere acceptere at du ikke kommer til at blive matematikbøger ;-)
Du kan hvad du vil, så længe du tror på dig selv!

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 09:16

Der skulle jo så stå matematiklærer... Min telefon synes åbenbart det andet var bedre

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 10:01

Hej alle sammen.
Tusind tak for nogle lange fine svar, jeg har fundet lidt redskaber på nettet jeg.måske kan lærer med,
www.matematikbogen.dk som jeg så kan sidde og regne med, jeg tror bestemt heller ikke håbet er ude. Jeg vil kæmpe for det, og derefter er jeg kommet til at tage 10. Klasse med så jeg kan få lært det jeg ikke har lært som jeg burde.
Tusind tak for de positive svar:-)!

- Hvis nogle kender nogle matematik sider eller bøger som kan lære mig noget, så post gerne!:)

-tusind tak endnu en gang!

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 10:44

Casper Hostrup:
Hvis nogle kender nogle matematik sider eller bøger som kan lære mig noget, så post gerne!:)

Hey igen Casper.

Kom lige i tanker om en app, som jeg kender mange der har haft glæde af, jeg mener den hedder noget med Regneregler, den ligger på App Store og er ganske gratis, så vil du altid have de mest gengse regneregler lige ved hånden :)

MVH
Jesper Schlosser

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:52
Hvad er det du har svært ved i matematiken?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Hej

Det kommer naturligvis helt an på hvad du vil indenfor IT. Hvis det er programmering, tror jeg

det bliver vanskeligt, men på den anden side har jeg programmeret i mere end 20 år og er

overhovedet ikke matematisk minded. Men jeg er enig med et tidligere indlæg at du bør

tale med din sturdievejleder. Jeg er dog uenig i at håbet er ude.

mvj

Thomas

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 12:24

Mikkel Mikjær Christensen:
Både Bill Gates og Steve Jobs droppede ud af gymnasiet :-)

Åh, jeg hader det argument :-)

2 ud 1000000 får succes af droppe ud 

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)