Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster tools

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

404 - der er ingen 404 fejl.

Det er din robots.txt du skal have rettet. Google går uden om dit site indtil du får det fixet.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 14:22

Jeg forstår bare ikke det med robots.txt filen.... Der er som jeg skrev tidligere ingen robots.txt fil.... Jeg har tjekket via FTP og CPanel uden held..... Jeg har heller haft det sat op, sådan at Google ikke skulle finde min shop, mens jeg var ved at lave den, da jeg har en kopi liggende lokalt, som jeg tester ting på. Jeg har på et tidspunkt via BO i PS 1.5 genereret en robots.txt, men den slettede jeg igen via FTP, så den er der ikke mere.

Kan i øvrigt se i GA, at der har været et par stykker, der har fået 404-fejlen i dag.... :-(

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:18

Mavida:
Der er som jeg skrev tidligere ingen robots.txt fil

Beklager det så jeg ikke du skrev.

Jeg kan nu se, at det online program jeg brugte laver fejl, hvis der ikke er en robots fil overhovedet.

Men for at komme nærmere dit problem, så lad os lige slå fast 404 fejl og nægtet adgang til dit website er 2 helt forskellige ting.

Jeg oplever nu og da, at få samme robots.txt fejl - det er i tilfælde hvor googlebotten har været forbi og hosten har været nede eller så overbelastet, at dens ping slår fejl. Dt sker meget sjældent, men jeg har oplevet det et par gange.

404 fejl kan kun opstå hvis der ER adgang for google til dit site - så langt så godt.

Hvilke sider returnere en 404 fejl ? Det er vel ikke forsiden ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 13:34

Jeg håber også, at fejlen med robots.txt skyldes, at hosten har været nede eller overbelastning. Kan jeg gøre noget for at finde ud af dette ?

Det er mavida.dk (altså uden www), der ser ud til at lave den 404 fejl. Jeg får ikke selv fejlen. Som sagt bliver jeg bare sendt videre til siden med www, som jeg jo også gerne skulle, da jeg har lavet en redirect. Men John nævner, at han får en fejlen. Kan se i GA, at der har været flere, der har "besøgt" siden /page-not-found :-(

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:57

Jeg tror som sådan ikke der er noget galt nu. Den fungerer som del skal (din 301)

Omkring besøg på 404 siden, har jeg f.eks. søgt efter en robots på dit domain og havnede på din 404 og en del robotter søger også ind på 404 sider med jævne mellemrum.

Hvis der ikke findes fejl under "gennemgangsfejl" i GWT, så kører det fint.

Nu du bruger GA, kan du alternativt se på hvor trafikken kommer fra på 404 siden (henvisninger) så du kan se om det er egne sider der laver fejl eller diverse pings fra skrammel på nettet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 14:41

Jeg har tjekket i GWT under "gennemgangsfejl" for siden uden wwww står der webadressefejl, ikke fundet, 16 fejl :-(

Jeg har også prøvet at kigge i GA for at finde ud af, hvor trafikken for 404 siden kommer fra. Der er både nogle her fra Amino, Google og direkte.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:21

Du kan formentlig lave 301 redirect på nogle af de 16 fejl.

Men du vil også kunne se, at det ikke altid er dit eget website der er fejl på  - mere en fejl i et link til den.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 17:49

Skal man lave redirect på alle de enkelte sider ? Er det ikke nok at lave en "generel" redirect af forsiden mavida.dk ?

Forstår ikke rigtigt, hvad du mener med at jeg vil kunne se, at det ikke altid er mit website, der er fejl på....

Men det er vel et problem, hvis Googlebot  ikke kan læse siden og melder fejl eller hvad.... ?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:59

Mavida:
Forstår ikke rigtigt, hvad du mener med at jeg vil kunne se, at det ikke altid er mit website, der er fejl på....

Nogen gange vil du opleve at der linkes underligt ind til dit site. Det er tit de websites, der laver en seo rappor eller noget i den stil, der forsøger at tilgå ting, som dit site ikke har.

Dem kan du ikke gøre så meget ved. Men dine egne ja, der ligger du en 301 redirect ind i .htaccess eller via wordpress seo på den enkelte side (under avaceret)

Du kan godt sætte en generel redirect op, men kun til en forudbestemt destination f.eks forsiden - eller som du har nu, en 404 side.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 15:26

Forstår jeg det rigtigt, at fejlen i Google Webmaster Tools ikke betyder noget ? Det eneste jeg kan gøre mere end det jeg allerede har gjort med 301 redirect af mavida.dk til www.mavida.dk er at ændre den generelle 301 redirect til forsiden i stedet for til en 404 side ? 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)