Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb i Tyskland på firmaregning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Stiltex Aps Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Må man, eller må man ikke ???

Jeg fik at vide idag, at man må ikke købe slik, drikkevarer, kaffe og ligende i tyskland ( på firmaregning )som skal bruges til personale eller til kunderne i butikken. Det fik jeg at vide, det er strengt forbudt og strafbare...

Er det rigtigt ??

VH

Adam

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:46

Hvorfor skulle det være ulovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06

Det må man skam godt - man må ikke hente ting som ikke ex er med dansk pantemærke og afgiftfrit slik og sælge i en dansk kiosk, men til alm brug er det helt OK.

Normalt, hvis købt i DK er der ikke momsfradragsret for frugt, kaffe osv købt til personalets eller kundernes daglige brug mig bekendt, men det skal jo ikke ha betydning her

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. May 12
Fra  Stiltex Aps Skrevet kl. 20:20

Det fik jeg at vide fra min revisor i fredags, hvor jeg fortalte hende at vi vil tage til Tyskland for at købe lidt slik og sodavand til kunderene og personale til den komende Late Night.

Vi driver et tøjbutik, og der er altid slik på bord til kunder og personale, men jeg blev lidt chokeret da hun sagde det til mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

Jeg kunne forstå hun stille spørgsmål om fuld fradragsret for den type servering, men hvad var revisors begrundelse for, at varene ikke måtte være fra Tyskland, når det er noget i selv spiser - og altså ikke sælger på nogen som helst måde. Der plejer at være revisorer med herinde som må kunne sige, hvad det mon er som er galt ved at handle slik og sodavand til personale og kunder i Tyskland? Din revisor burde jo vide bedre end jeg, så jeg må afvente svar

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

men til alm brug er det helt OK.

Toldloven taler om "rejsende" og "personlig brug". Det skal tages meget bogstaveligt og omfatter ikke virksomheder. Der ses ikke på hvilket kreditkort som har betalt, men på den fysiske person som krydser grænsen. Den gode revisor har ret.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22

Henrik Koudahl:
Toldloven taler om "rejsende" og "personlig brug". Det skal tages meget bogstaveligt og omfatter ikke virksomheder. Der ses ikke på hvilket kreditkort som har betalt, men på den fysiske person som krydser grænsen. Den gode revisor har ret.

Super Henrik - det var jo også det mest sandsynlige når det var en revisor der havde sagt det. Personligt brug er det jo ikke - så blev man så meget klogereSmile - er der råd til et tillægsspørgsmål. Man må jo vel gerne bestille 40 arkivmapper i tyskland i sit selskab, og få dem leveret til døren - mod helt normal bogføring af erhvervelsesmoms. Man må vel også selv hente dem i Tyskland hvis man vil - eller er det også forkert?

Sodavand og slik må vel så ligge i en anden import regel eller hyr?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06

Jeps arkivmapper kan du både få sendt og selv hente. Forskellen er at slik og eksempelvis sodavand er belagt med punktafgifter.

I det tilfælde hvor en virksomhed betaler afgiften er det naturligvis muligt at dele det ud til kunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

tak - punktafgifter var kodeordetSmile tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. May 12