Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kurser - hvilken software vil i anbefale

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Terndrup
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 15
Fra  Interact v/Kaj Christiansen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aiminoer,

Jeg går i tanker med at starte et website/cms med online kurser i forskellige programmer - men er i 7 sind om hvilket program vil være mest hensigtsmæssig. Konceptet er ikke 'færdig tænkt' endnu - men jeg jeg pusler med en ide om at man kan tilkøbe sig forskellige adgangsniveauer til indholdet som hovedsagelig vil være en række videoer pr emne.

Kan i anbefale nogle systemer / plugins jeg bør kigge nærmere på ?

På forhånd tak for jeres svar

Kaj Christiansen

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:43

Jeg har ikke nogen direkte erfaring med det, men jeg har før lagt mærke til https://moodle.org/ - måske kan det gøre hvad du skal bruge?

Fra Terndrup
Tilmeldt 13. Aug 06
Fra  Interact v/Kaj Christiansen Skrevet kl. 19:04

Hej Kristoffer,

Tak for dit input.

Moodle er et LMS som naturligvis burde kunne gøre det - men efter jeg har set det er det efter min mening mere beregnet på at lave lektionsbaseret læring som man kan tracke kursisterne, hvilket nok ikke er lige det jeg søger efter. Har ikke tilstrækkelig viden om produktet så jeg vil lige rearche det lidt videre.

Ideen går mere hen imod at man vælger et 'online kusus' > betaler for tilgang > og tager kurset inden for en tidsramme man har fået adgang til via betalingen. Så det er vigitgt at det pågældende CMS skal kunne kobles sammen med en betalingsgateway.

Et almindelig webshop system der kan administrere virtuelle produkter som f.eks. Magento eller Prestashop er nok heller ikke lige den løsning jeg søger efter idet jeg ikke  ønsker en 'indkøbskurv' på hjemmesiden samt det faktum at et kursus vil bestå at mange online videoer man får adgang men ikke som download.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:19
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 10:34

Kaj Christiansen:

Hej Kristoffer,

Tak for dit input.

Moodle er et LMS som naturligvis burde kunne gøre det - men efter jeg har set det er det efter min mening mere beregnet på at lave lektionsbaseret læring som man kan tracke kursisterne, hvilket nok ikke er lige det jeg søger efter. Har ikke tilstrækkelig viden om produktet så jeg vil lige rearche det lidt videre.

Ideen går mere hen imod at man vælger et 'online kusus' > betaler for tilgang > og tager kurset inden for en tidsramme man har fået adgang til via betalingen. Så det er vigitgt at det pågældende CMS skal kunne kobles sammen med en betalingsgateway.

Et almindelig webshop system der kan administrere virtuelle produkter som f.eks. Magento eller Prestashop er nok heller ikke lige den løsning jeg søger efter idet jeg ikke  ønsker en 'indkøbskurv' på hjemmesiden samt det faktum at et kursus vil bestå at mange online videoer man får adgang men ikke som download.

Hej Kaj,

Jeg lagde mærke til at Moodle integrerer med PayPal, så der må være mulighed for at lave det du efterspørger.

Mvh

Kristoffer

Fra Terndrup
Tilmeldt 13. Aug 06
Fra  Interact v/Kaj Christiansen Skrevet kl. 11:25

Hej Rasmus,

Tusind tak for info. Jeg er også stødt på wishlist i mellemtiden - det ser ud til at være lige det jeg har brug for. Har fundet et responsive wordpress theme som vil være god til de forskellige platforme. Jeg kan ikke rigtig se ud fra hjemmesiden om man kan lave en tilgang pr. kursus i en bestemt tidsperiode som den enkelte kursist melder sig til. Mit behov er netop at man vælger et bestemt online video kursus som efter betaling vil stå til rådighed for kunden i en bestemt periode (f.eks. 30 dage fra købsdato)

Har slet ikke tænkt på at man selvfølgelig også skal kunne styre betalingsflowet - super tak for at du lige skrev det med.

Endnu en gang tak for din respons

Fra Terndrup
Tilmeldt 13. Aug 06
Fra  Interact v/Kaj Christiansen Skrevet kl. 11:27

Du har afgjort ret - jeg kan også se at de har et modul hvor man kan koble betaling på adgang til kursusområder. Jeg vil undersøge det nærmere.

Tak for at du gjorde mig opmærksom på det

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:37

Kaj Christiansen:

Hej Rasmus,

Tusind tak for info. Jeg er også stødt på wishlist i mellemtiden - det ser ud til at være lige det jeg har brug for. Har fundet et responsive wordpress theme som vil være god til de forskellige platforme. Jeg kan ikke rigtig se ud fra hjemmesiden om man kan lave en tilgang pr. kursus i en bestemt tidsperiode som den enkelte kursist melder sig til. Mit behov er netop at man vælger et bestemt online video kursus som efter betaling vil stå til rådighed for kunden i en bestemt periode (f.eks. 30 dage fra købsdato)

Har slet ikke tænkt på at man selvfølgelig også skal kunne styre betalingsflowet - super tak for at du lige skrev det med.

Endnu en gang tak for din respons

Wishlist member bruger "medlems niveauer/levels". Du kan reelt oprette et "level" til hvert kursus og ja, du kan godt sætte en løbetid på hvert "level".

Jeg har lavet et screenshot hvor du kan se indstillingerne der er mulige på et "level". Jeg ved ikke lige hvordan det ser ud her på Amino, men du kan evt. finde billedet her:

https://www.evernote.com/shard/s32/sh/54735bf1-665f-4f52-bc04-c0a36d2bc42f/5902d6de13a1d7f1613fe255c40249ee

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:38

De har også noget "Pay per page/post" men det har jeg endnu ikke brugt, det er lettere at arbejde med niveauer synes jeg (IMHO)

Fra Terndrup
Tilmeldt 13. Aug 06
Fra  Interact v/Kaj Christiansen Skrevet kl. 19:30

Hej Rasmus,

Jamen det er bare super at du lige lagde et screen op af wishlist dashboarded - det giver meget mere mening nu.

Jeg køber det plugin nu og vil gå igang med implementeringen. Idet mit 'kursus' udelukkende vil bestå at videoer, tror jeg det vil være bedst at lægge dem op på vimeo, så at de kan streames til forskellige enheder.

Endnu en gang tak for informative respons - det var lige det jeg manglede

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)