hvordan forholder man sig skattemæssigt, hvis man ønsker at have flere enkeltmandsvirksomheder med en forventet omsætning under 50.000 kr?
Er det muligt blot at skrive indtægter-udgifter på selvangivelsen for alle virksomheder+betale b-skat ... og hvad hvis samlet overskud af alle virksomheder bliver over 50.000?
Håber der er en som har tid og lyst til at svare. Mange tak, nyd sneen! :)
nej man kan kun ha en enkeltmandsvirksomhed og hvis omsætningen er over 50.000 kr på 12 lbd måneder så skal man være momsregistreret ellers er det dobbelt op med moms for den del man glemte at registrere
Enkeltmandsvirksomheden kan sagtens både drive webshop og snerydning og andet, den registreres så bare med flere bibrancher inde på virk.dk
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ellers er det dobbelt op med moms for den del man glemte at registrere
Er du sikker på det er rigtig, jeg kan ikke finde nogen steder hvor det et står, har du noget?? For jeg tror man skal først betale moms når man sælger for mere end 50.000, alså de første 50.000 er momsfri, mener peter revisor har svaret på det engang.
Mener det var Henrik Koudahl der forklarede. Den er bestemt helt sikker, at man ikke kan vente med at momsregistrere til man passerer 50.000 og så ha de første momsfrie og først derfra moms. Overskrides 50.000 på 12 løbende måneder, falder hammeren, og ja jeg mener det er dobbelt op.
Jeg hitter jo ikke Henrik Koudahls svar med dobbelt op, men selv hvis det var enkelt op, var det jo grimt, når man ikke har opkrævet momsen - men jeg tror på Henrik, lyder sandsynligt - at man skal betale den moms man har unddraget samfundet for (ved ikke at lægge den på sine varer) og en straf på samme beløb - og dermed dobbelt op
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER