Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Genbrug" af billed kan det skabe DC problemer ?????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer !

Mig bekendt læser Google ikke billeder.

Derfor gør det vel hellere ikke noget af "genbruge" samme billed/billeder på forskellige undersider/landingspages, "bare" billedtekst(er) m.m. er forskellige - Unikke.

Eller er der noget jeg har misforstået ?

God søndag

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:49

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kære Aminoer !

Mig bekendt læser Google ikke billeder.

Derfor gør det vel hellere ikke noget af "genbruge" samme billed/billeder på forskellige undersider/landingspages, "bare" billedtekst(er) m.m. er forskellige - Unikke.

Eller er der noget jeg har misforstået ?

God søndag

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Man skal genbruge billeder hvor man kan, af den simple årsag at hjemmesiden bliver hurtigere. Hvis ikke man måtte genbruge billeder vil du på utrolig mange hjemmesider kunne ende ud i at få op imod 3-6 requests for samme billede, bare i forskellige størrelser. Det er selvfølgelig forsimplet sat op, da der er tidspunkter hvor man ikke ville gøre det, men det kommer an på situationen og hjemmesiden.

Men ud over det har det heller ikke rigtig noget at sige om billedteksterne er unikke, eller ikke. Det er i hvert fald ikke noget der skader dig, da det jo reelt set er det samme billede, og billedtekster skal jo beskrive det der er på billedet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:07

Hvis du bruger samme billede i f.eks en post, hvor du i forvejen er lidt bane for DC, kan du med fordel give billedet et andet filnavn udover andet alt tag tekst.

Men helt rigtigt som Kim skriver, bør det ikke give problemer som sådan. En post der kun indeholder et billede, kan naturligvis give DC, hvis du genbruger billedet.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:14

Jonas Jørgensen:

Men helt rigtigt som Kim skriver, bør det ikke give problemer som sådan. En post der kun indeholder et billede, kan naturligvis give DC, hvis du genbruger billedet.

Tror nu ikke at det er på baggrund af billedet at der skabes DC, men på baggrund af at billedet kun fylder en lille procentdel af hele indholdet for den pågældende side, og dermed ses som dobbelt indhold.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:10

@ Kim & Jonas !

Tak for jeres svar sådan en "højhellig søndag"

Det er fantatisk så megen hjælpsomhed man kan finde herinde, og ikke mindst når det er de rigtige eksperter der svarer.

Tak endnu engang. det gjorde "livet" lettere for en amatør.

Nu skal der sættes ind med Google plus og dens herligeheder, sig ikke at der er udfordringer hvis man vil ses.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)