Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af levende fisk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min leverandør har opsagt vores aftale, overvejer jeg selv at importere fisk fra Malaysia, Kina, Indien etc. som har Garra Rufa fisk.

Er der nogen her, som har erfaring med import af fisk og som vil dele deres viden?

Jeg har en fornemmelse på jeg skal ændre min CVR til også at importere fisk ???

En anden ting, er selve moms udregningen, når jeg køber uden for EU. Nogen som ved noget om det????

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du kan se her - det er også for uden for EU

http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu

Jeg tror der er en del krav til import af fisk - i form af uddannelse og viden omkring det at holde dem, men tidligere var det nemt, jeg kender mange der importerede. I sagens natur flyves de ind, i poser i flamingo kasser og skal hentes omgående.

Ja du skal ændre dit CVR og jo nok - selv om det vel ikke er til videresalg - importørregistrere dig - helt givet hvis du sælger fiskene til de SPA´s som bruger dem. Måden de får dem på, er ikke ved at løbe rundt med et net, men ved opdræt. Det burde være muligt også herhjemme. Jeg har selv lavet masser af fisk, mest ciklider, og har venner der lavede 1000vis af barber og tetraer hver måned, så det kan sagens gøre, så vanskelig er din fisk ikke

FishSpa i Lyngby storcenter ser ud til at være meget vel besøgt disse dage Smile 

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 03:17

Det kræver nogle certifikater mm., men kan lade sig gøre. Har ikke erfaring med fisk, men kender lidt til import af heste. Nuvel, jeg ville tage fat nedenstående, som er ansvarlig for alt vedr. import af levende fisk. 

Sektion for Akvakultur

Fødevareregion Syd
Kontrolafdeling Vejle
Tysklandsvej 7, 7100 Vejle
Tel.: + 45 72 27 55 00
Fax..+ 45 72 27 55 02
E-post: kontr.vejle.syd@fvst.dk

Ellers overvej indkøb fra England eller Tyskland:
http://www.drgarra.co.uk/

http://www.cheapestgarrarufafishandspatanks.co.uk

Kender ikke ovenstående, men det er blot nogle få af flere google søgeresultater

Branchekoden bruges til statistisk brug og skal dække over virksomhedens primære aktivitet.

Hvad tænker du med momsudregningen? Købspris + erhvervelsesmoms (derved kan du fradrage samme beløb på din købsmoms).

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 07:34
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

så ville jeg nu nok ringe til Eldorado og høre dem hvem der er størst herhjemme i akvariefisk idag. Tidligere var det Bjarne Manley og Henning Trænk, men jeg tror ikke de er aktive længere. Eldorado derimod vil vide hvem der findes, hvis de ikke selv står for importen http://www.eldorado.dk/ det er nok det mest realistiske alternativ til selv at importere.

Jeg vil dog stadigt mene, at hvis du skal bruge mange, så lav dem selv - de kan givet yngles, det er måden man får dem på fra Asien, de fanges ikke rundt om i floder i søer

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 11:56

Grunden til jeg selv vil importere dem er at jeg skal bruge rigtig mange og der har desværre været en del dødsfald af dem min tidligere fiskemand importeret. Vi forsøgte forskellige ting, for at minimere dødsfaldene, men nogen gange døde 950 af 1000 fisk.

Ved selv at importere dem, kan jeg finde det sted, hvor dødsfaldene er mindst. Jeg skulle gerne op på at 850 fisk overlever af 1000.

Mange fisk? Ja, jeg står lige nu og skal bruge ca. 3000 stks. til de kunder som jeg endnu ikke har sat spa op hos endnu.
Der er heldigvis en del sælgere på DBA, hvor det mest ligner en priskrig på fiskene, så der er muligheder for at skaffe en del derfra.

Jeg ville gerne selv avle dem, men problemet er at de nogle af dem får syre som små og derfor er sterile. Desværre er de også først kønsmodne når de er 1 år gamle, så det er en lang ventetid.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 16:11

Kender en, der kender en, der kender en dyrehandler som selv henter sine fisk et sted i Amsterdam. Måske var det en løsning. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)