Efter min leverandør har opsagt vores aftale, overvejer jeg selv at importere fisk fra Malaysia, Kina, Indien etc. som har Garra Rufa fisk. Er der nogen her, som har erfaring med import af fisk og som vil dele deres viden? Jeg har en fornemmelse på jeg skal ændre min CVR til også at importere fisk ??? En anden ting, er selve moms udregningen, når jeg køber uden for EU. Nogen som ved noget om det???? |
du kan se her - det er også for uden for EU
http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu
Jeg tror der er en del krav til import af fisk - i form af uddannelse og viden omkring det at holde dem, men tidligere var det nemt, jeg kender mange der importerede. I sagens natur flyves de ind, i poser i flamingo kasser og skal hentes omgående.
Ja du skal ændre dit CVR og jo nok - selv om det vel ikke er til videresalg - importørregistrere dig - helt givet hvis du sælger fiskene til de SPA´s som bruger dem. Måden de får dem på, er ikke ved at løbe rundt med et net, men ved opdræt. Det burde være muligt også herhjemme. Jeg har selv lavet masser af fisk, mest ciklider, og har venner der lavede 1000vis af barber og tetraer hver måned, så det kan sagens gøre, så vanskelig er din fisk ikke
FishSpa i Lyngby storcenter ser ud til at være meget vel besøgt disse dage
god vind