Nu har jeg så siddet og brainet mig til en liste på et par hundrede keywords/phrases... Men hvad gør jeg så?
Jeg troede egentlig bare, at man smed dem ind i sin sides Meta Keywords. Men det har jeg så erfaret, at man ikke bare gør, da nogle sider skriver at Google slet ikke tager sig af det.
Hvad skal man så? Få skrevet en masse artikler med backlinks på flere af disse ord eller hvordan for at gøre Google opmærksom på, at den liiiige skal have min side i tankerne på alle disse ord?
Du skal måske prøve at udvælge nogle færre keywords, evt tjekke hvor mange søgninger der er på de enkelte keywords. Et keyword der kun er 1-10 søgninger på om måneden er vel ikke interessant.
MSkovmose:
Hvad skal man så? Få skrevet en masse artikler med backlinks på flere af disse ord eller hvordan for at gøre Google opmærksom på, at den liiiige skal have min side i tankerne på alle disse ord?
Ja du skal skrive en masse artikler med dine ord. Du skal også prøve at skabe nogle backlinks med dine keywords fra andre sites.
Så vidt jeg ved så bruger google ikke Meta Keyword, men skriv nogle gode meta description på dine sider og brug de keywords som du gerne vil have dine sider fundet på.
Jeg har udvalgt samtlige ord via Google Keyword Tool og alle sammen har +1000 lokale søgninger pr måned.
Jeg er også i gang med at læse en onlinebog om SEO, som jeg forhåbentlig kan få nogle gode idéer fra.
Og så har jeg kontakt til en, som vil skrive nogle mindre artikler og backlinke på nogle danske sider. Men min shop er ikke live endnu, så det venter jeg lige lidt med. :)
Det kommer såmænd an på om du vil have din forside til at blive fundet på disse keywords eller separate artikler ;-) Ved at gøre brug af ankertekster i dine links vil du kunne fortælle Google at din side handler om for eksempel sokker ved at linke således. Dog vil Google nok være lidt mistænkelig hvis du gerne vil have folk der søger efter Sokker ind på din side omhandlende gorillaer. Derfor skal det være relaterede keywords, og for at ranke bedst(/lettest) muligt på disse skal de meget gerne figurerer i din artikel/tekst, og super godt hvis de også figurere i <h2>h2 tags</h2>, og overskrifter, meta beskrivelser og titel.
Ved at benytte Google Søgeordsværktøj -> Vælge Danmark og Dansk -> [EKSAKT] ude i venstre side vil du blandt andet kunne se hvor mange der søger på de keywords, og ved at benytte Google Trends kan du se om det bliver søgt på meget i bestemte perioder. Så kan du jo prioriterer hvilke keywords du vil prøve at ranke først. Det "giver selvfølgelig sig selv" eller oftest, at de keywords med mindst månedlige søgninger er lettest at ranke på.
Så vidt jeg ved så bruger google ikke Meta Keyword, men skriv nogle gode meta description på dine sider og brug de keywords som du gerne vil have dine sider fundet på.
De bruger heller ikke Meta Description :)
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Jo, det gør de. I øvrigt opfordrer de til, at man har en god og fornuftig meta description.
Jo, det gør de. I øvrigt opfordrer de til, at man har en god og fornuftig meta description.
Hehe, er det dig eller mig der arbejder med SEO? :) - De bruger ikke Decriptions til at ranke med, dog kan det forøge ens CTR, som kan fremme ens placeringer, en god decription er altid godt. Men det hjælper ikke direkte. Det er kun Meta Title.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Jeg kan simpelthen ikke finde noget om, at Google IKKE skulle benytte meta descriptions. Ret mig hvis jeg tager fejl.. Men mine ovenstående links fra Google selv burde være kilde nok.