Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbeltbeskatning - er det så slemt ?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig det var sømand også bare for at illustrere at du han ikke betaler både DK og SP skat men at man som regel slipper med den højeste af de to. Jeg vil tro at DBO'en også gav mulighed for lempelse med ordinær credit og så har opsigelsen altså ikke haft betydning i den henseende. Hvad der gælder mht til sociale bidrag kan arbejdsdagen vist ikke rumme at tjekke op på (-:

/Banditten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:03

Hvis han arbejder og bor i Spanien så hedder den nok socialsikring i Spanien og de private sikringsordninger slipper man næppe for. Det er rigtigt med overenskomsten og betydningen. Der hvor overenskomsten har betydning er den situation hvor man er bosiddende i to lande og altså er dobbeltdomicileret. Det kan man kun påberåbe sig hvis der er en overenskomst. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 14:09

Også enig, det var derfor jeg skrev at han kunne risikere at være fuldt skattepligtig til begge lande efter deres nationale bestemmelser. Det er noget rod. Særligt fordi DBO'erne i realiteten er så vage at det ikke altid kan lade sig gøre at fordele beskatningsretten på baggrund af DBO'erne. Men endnu mere rod er det når der ikke er en DBO.

Men klart, jeg vil da også tro at der skal betales social sikring i Spanien.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 14:14

Så slog jeg det op alligevel (-:

Skattesatsen er progressivt stigende fra 24% til 45%. Dertil kommer et ekstrabidrag pga den finansielle situation i Spanien på mellem 0.75% og 7%. dertil kommer social sikring som udgør 6,35% af indtægten for lønmodtagere. Reglerne er anderledes for selvstændigt erhvervsdrivende.

/Banditten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:21

Syntes bare jeg har hørt mange sige at de private forsikringsordninger dernede er dyre men hvad. Dem skal han jo betale uanset om han svarer skat i DK eller ej.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 14:25

Kender ikke Spanien til bunds så det skal jeg ikke kunne sige. Men det er afgjort noget man skal tage med i sine beregninger. Da jeg arbejdede i Luxembourg var jeg noget overrasket over omkostningerne til social sikring. Det opkræves sammen med skatten og man kan ikke slippe. Det hedder bare noget andet. På den måde får man et lavt skattetryk men i sidste ende synes jeg nu ikke det var markant lavere end i DK når alle omkostninger er lagt sammen.

Det er et sidespring (-:

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:25

Jeg har ikke ejet hus, og har derfor ikke solgt, udlejet eller opgivet hus eller lign i Danmark. Jeg ejer intet i Danmark, har blot en del af min familie i Danmark som jeg besøger et par gange årligt. Min adresse er officielt flyttet ud af Danmark og jeg bor nu både fysisk og juridisk i Spanien.

Indkomst kommer fra konsulentarbejde udført fra Spanien, evt. fra Spansk personligt ejet Spansk virksomhed, der fakturerer en (muligvis flere) primært Danske virksomheder som betaler til min Spanske virksomhedskonto.

Så det jeg hører jer sige er at jeg IKKE skal dobbeltbeskattes og at det som udgangspunkt kun er en personlig Spansk forsikring jeg skal betale (afhængig af størrelsen på min indkomst), men uanset hvad - INGEN dobbeltbeskatning?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:32

Under forudsætning af at din danske skattepligt rent fysisk er blevet bragt til ophør (dvs. er på plads) og du ikke udfører arbejde i Danmark så ja men husk på at svar der afgives via et forum som dette kun kan være vejledende. 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:42

Arbejdet udføres PÅ Dansk, FOR Danske kunder, på vegne af en Dansk virksomhed, men fra Spanien. Så det er jo måske lidt "relativt" om det er udført "i Danmark" ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:47

På vegne af en dansk virksomhed ? Er du overhovedet selvstændig erhvervsdrivende (hvis man anså dig som lønmodtager ville det være det samme når arbejdet er udført i udlandet)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)