Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed under 50.000. køb af varer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Smile

Mens jeg er under en IT-Uddannelse, har jeg valgt at starte en enkelmands virksomhed op, hvor jeg designer og programmerer simple hjemmesider. Meningen med virksomheden er at bruge de penge jeg tjener til at købe nyttige værktøj som virksomheden har gavn af fx (telefon, bærbar osv)

Jeg kommer næppe at tjene mere end de 50.000 kr om året. 

Spørgsmålet er, hvad skal jeg gøre når jeg skal købe varer uden moms

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kongurin:
tjene mere end de 50.000 kr om året

Du skal se på OMSÆTNING - ikke indtjening.

Hvis du vil modregne indkøbsmoms, skal du være momsregistreret. Der er ikke noget, der hedder momsfrit køb - du kan købe varer, og derefter modregne indkøbsmomsen i din salgsmoms, men som sagt - du skal være momsregistreret.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kongurin:

jeg designer og programmerer simple hjemmesider. Meningen med virksomheden er at bruge de penge jeg tjener til at købe nyttige værktøj som virksomheden har gavn af fx (telefon, bærbar osv)

Jeg kommer næppe at tjene mere end de 50.000 kr om året. 

pt 1 - du har fået svar, at det er omsætning man taler om og ikke tjene

pt 2 - jeg tror efterhånden der er en del der tror de kan købe computer og Iphone og trække lystigt fra, uanset de måske ikke senere får fuld indtjening. Den holder ikke. For at trække fra, skal man ha til hensigt, at tjene for alvor, og og der skal være 100% sammenhæng mellem computeren og arbejdet - og man kan ikke bare trække det fra år 1 og så regne med, at hvis det ikke lykkes at starte, så har man i det mindste fået en computer trukket fra i indtægten fra det arbejde man har.

Du kan ikke, uden at momsregistrere dig, efter min mening trække telefon og bærbar fra  - hvis ikke du 110% kan bevise de kun er anskaffet for at få præcis den indtægt du modtager - og den tror jeg ikke vil holde 5 sekunder.

Du kan ikke købe varer uden moms uden at sælge varer med moms = være momsregistreret.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)