Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har et dødt selskab, what to do?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et Aps der bare ligger og samler støv pt. - what to do?

Jeg ville gerne have at der kom lidt aktivitet ind i selskabet, ellers ender det jo med at selskabet tømmes med revisor regninger hvert år :) - men det skal ikke være noget vildt komplekst da jeg ikke har den store tid tilovers.

Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvordan jeg får lidt gang i dette - gider ikke webshops da det er for besværligt - har to i forvejen i andet regi.

Gode og kreative ideer imødeses.

TAK

MB

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 16:27

hvilken aps er det helt præcis vi taler om?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:28

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Fra  Free Media Skrevet kl. 16:35

Nej det forstod jeg, det jeg ikke forstår er hvilket slags selskab du driver. Det er lidt svært at komme med noget, når der ikke er noget at svare på ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:39

Hmmm, som sagt er mit Aps uden aktivitet

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Fra  Free Media Skrevet kl. 16:42

Men når man tilmelder sit firma, så tilmelder man sig jo også en branche???

Så hvilken branche er du i?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:45

Hej Lucca

Kan faktisk ikke helt huske det - denne registrering er noget man gør en gang ved opstart, men tror de færreste ikke bevæger sig udenfor det pågældende område de er registreret under - men mener det hedder "online/portaler"

Men denne registrering er underordnet hvis den gode ide ligger udenfor dette felt, så kan en evt. ændring jo blot laves via nettet.

Så håber jeg vi fik det på plads og så vil jeg læne mig tilbage og vente på lidt input fra spændende og kreative mennesker :)

Go aften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvordan skulle vi dog nogensinde kunne komme med noget seriøst når vi ikke aner hvad du brænder for? Luk dog selskabet og hiv ApS kapitalen hjem igen hvis du ikke har noget at bruge det til. Der findes ikke facitlister over ting man kan tjene penge på uden risiko desværre - men du får et par helt gratis og helt useriøse forslag, for at vise, at det ikke lader sig gøre:

Tyggegummiproduktion - en ny smag, reparation af HD recordere, udbringning af hjemmelavet mad, filmproduktion og import og salg af strømpebukser fra Bangladesh.

Man kan aldrig rådgive seriøst ud fra det du giver her. Du skal brænde for noget selv, noget du synes lyder sjovt og som du vil bruge en masse tid på. Man tjener ingen som helst penge i et ApS hvis ikke man vil bruge en masse tid på det.

Man KAN sælge et brugt ApS, men personligt ville jeg ikke købe et, simpelthen fordi det er så let at skabe et nyt, og risikoen for lig i lasten er for stor. Start i øvrigt med at fravælge revisor fra næste regnskabsår, det kan din revisor hjælpe med, så er du i det mindste uden den udgift, når selskabet alligevel ligger dødt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 22:24

Jeg beklager meget at skulle skrive det, men det var da en hamrende useriøs tråd! Hvad med at du, Hr. Trådholder fik fingeren ud af rumpen og selv tog dig sammen, det er trods alt din ApS virksomhed eller mangel på samme, der åbenbart ikke fungere!? Mener da helt bestemt at du burde gå ind på virk.dk og så få slette dig selv som erhvervsdrivende asap.. Du er da virkelig god inspiration til nystartede erhvervsdrivende.. Ironi KAN forekomme…

Just my 50 øre...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:52

Rolig nu. Det vi kan sige er vel at det du ikke bør gøre er at få et lønmodtagerlignende job og lade det gå igennem selskabet. Det giver ballade og i worst case en 2-3 dobling af skatten. Noget selvstændig virksomhed af en art som genererer et overskud.

Men ellers ja så luk det ned.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)