Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback ønskes på SEO og brugervenlighed - blurayfilm.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner!

I et forsøg på at lave en generisk og dynamisk affiliate side, som benytter sig af feeds som automatisk opdateres og dermed gør siden fuld-automatisk, er jeg kommet frem til et resultat som kan ses her: http://blurayfilm.dk 

Det eneste som ikke er færdigt rent frontend mæssigt, er informationsfeltet i bunden af en produktside, som evt. skal hente info fra imdb eller wikipedia(Skal lige ha kigget på rettigheder i forbindelse med dette).
Dette skal gøres med henblik på at få lidt mere content på produktsiderne, da info fra feedsne i mange tilfælde er meget sparsomme.

Det ville glæde mig rigtig meget hvis i gode sjæle, ville komme med en masse kritik og påpege de fejl som jeg har overset. Især i forhold til SEO og brugervenlighed.

Det er lykkedes at få optimeret siden så meget at den nu loader på under sekund. Jeg er dog klar over at der stadig kan ryddes lidt op i CSS'en, samt benyttes et CDN til at levere statiske filer.

Tak fordi du tog din tid til at læse dette og jeg håber at du vil give mig et par fif med på vejen :)

Glædelig jul!

Simon Thomassen 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:13

der mangler andet på siden end bare feeds på siden

mangler social medier facebook , twitter og google seo fordel og folk anbefaler jer.

bloggen omkring nyheder i jeres branchen skaber også indhold på jeres side

give karakter til produkter stjerner god ide så ved man hvad folk mener om produkterne

om jer siden hvor er den , en side hvor står om forfatter bag siden og hvad er formålet med siden og hvad vil der ske i løbende med siden en klar fordel det står på siden.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 11:26

Jeg synes at der mangler en kontakt side og en side om jer.

Du kan evt. også skrive nogle artikler, indlæg og benytte dig af intern linkbuilding.

På www.Opbygning.dk kan du få flere råd med omkring seo, linkbuilding, sociale medier, knapper, tekster, billeder osv.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 12:38

Mikael christiansen:

mangler social medier facebook , twitter og google seo fordel og folk anbefaler jer.

give karakter til produkter stjerner god ide så ved man hvad folk mener om produkterne

om jer siden hvor er den , en side hvor står om forfatter bag siden og hvad er formålet med siden og hvad vil der ske i løbende med siden en klar fordel det står på siden.

Hej Mikael,

Tak for rådene.

Vi vil helt sikker lave en "om os" side.

Vi vil også prøve at få karaktere ind, måske endda fra IMDB. Så kan folk efterfølgende stemme selv.

Da siden er 100% automatiseret, vil der ikke være en blog eller ligende, hvor vi skriver nyheder. Det eneste indhold der vil komme udover det nuværende, er info omkring selve filmene fra f.eks IMDB.

Når systemet er fuldstændig automatisk, vil vi kunne sætte en side op med alle produkter der overhoved findes et feed til - Så planen er at vi skal over de 100 sider. Så har vi simpelthen ikke tid til at skrive nyheder til hver enkelt.

Vi har valgt ikke at lave facebook, google, twitter sider, igen fordi at dette skal være 100% automatisk.(Medmindre der er en automatisk måde hvorpå man kan holde disse sider opdateret)

/Simon

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:50

Simon Thomassen:

Mikael christiansen:

Hej Mikael,

Tak for rådene.

Vi vil helt sikker lave en "om os" side.

Vi vil også prøve at få karaktere ind, måske endda fra IMDB. Så kan folk efterfølgende stemme selv.

Da siden er 100% automatiseret, vil der ikke være en blog eller ligende, hvor vi skriver nyheder. Det eneste indhold der vil komme udover det nuværende, er info omkring selve filmene fra f.eks IMDB.

Når systemet er fuldstændig automatisk, vil vi kunne sætte en side op med alle produkter der overhoved findes et feed til - Så planen er at vi skal over de 100 sider. Så har vi simpelthen ikke tid til at skrive nyheder til hver enkelt.

Vi har valgt ikke at lave facebook, google, twitter sider, igen fordi at dette skal være 100% automatisk.(Medmindre der er en automatisk måde hvorpå man kan holde disse sider opdateret)

/Simon

fuldt ud automatisk betyder jo også indholdet findes massevis andre steder så jeres siden er duplikat derved svær at søgeord optimere , hvor vil i have jeres besøgene fra på langt sigt da feeds sider bliver svære og svære at søgeord optimere mod google ?

i har droppet unikke blogs og social steder så det er svært at se hvordan siden skal optimeres ud over i selvfølgelige får det normale boost nye hjemmesider får indtil google ser der ikke sker noget unikt på siden , så vil google vurdere siden på lang sigt at den ikke skal ligge øverste i google

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 12:55

Mikael christiansen:

fuldt ud automatisk betyder jo også indholdet findes massevis andre steder så jeres siden er duplikat derved svær at søgeord optimere , hvor vil i have jeres besøgene fra på langt sigt da feeds sider bliver svære og svære at søgeord optimere mod google ?

i har droppet unikke blogs og social steder så det er svært at se hvordan siden skal optimeres ud over i selvfølgelige får det normale boost nye hjemmesider får indtil google ser der ikke sker noget unikt på siden , så vil google vurdere siden på lang sigt at den ikke skal ligge øverste i google

Indholdet fra IMDB skal selvfølgelig oversættes, så der undgår man vel forhåbenligt det værste DC.(Aner det faktisk ikke).

Mener du at det ville gøre en kæmpe forskel at hyre en tekstforfatter til at skrive en nyhed om ugen eller ligende?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:06

Simon Thomassen:

Mikael christiansen:

Indholdet fra IMDB skal selvfølgelig oversættes, så der undgår man vel forhåbenligt det værste DC.(Aner det faktisk ikke).

Mener du at det ville gøre en kæmpe forskel at hyre en tekstforfatter til at skrive en nyhed om ugen eller ligende?

vis oversættes google translate eller andre der automatiske tjenester kan betyde en del store problemer i søgemaskinerne og folk har sikkert lidt svær ved at forstå tekster

unikt omskrevet tekst med dine egne ord så er der 0 problemer

skrive nyheder en gang om ugen kan bestemt betale sig men skal være unikke og gode nyheder , man skal ikke bare skrive nyheder for at tilfreds stille søgemaskine men skrive nyheder når der er relevante nyheder omkring dit emme og lav dem så interessante som muligt , kan betyde brugerne og søgemaskinerne bliver helt vilde med din hjemmeside

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 13:29

Mikael christiansen:

vis oversættes google translate eller andre der automatiske tjenester kan betyde en del store problemer i søgemaskinerne og folk har sikkert lidt svær ved at forstå tekster

unikt omskrevet tekst med dine egne ord så er der 0 problemer

skrive nyheder en gang om ugen kan bestemt betale sig men skal være unikke og gode nyheder , man skal ikke bare skrive nyheder for at tilfreds stille søgemaskine men skrive nyheder når der er relevante nyheder omkring dit emme og lav dem så interessante som muligt , kan betyde brugerne og søgemaskinerne bliver helt vilde med din hjemmeside

Tak for det Mikael, vi tager det til efterretning :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 13:42

Hej Simon,

Konceptet bag hjemmesiden synes jeg er fedt, netop fordi det er automatiseret og dermed ikke nær så tidskrævende som andre affiliate sites.

Som bruger på siden ville jeg ønske, at forsiden bød på nogle flere film, i stedet for at hver enkelt fylder så meget som det er tilfældet nu. Fx kunne man i hver kategori have to rækker med 5 film i hver, altså 10 film pr. kategori. Dermed et større udvalg på forsiden, og større chance for at en af dem falder i den besøgendes smag. Inde på de enkelte film-sider synes jeg også at der er for meget spild-plads. Måske kunne man lave en "andre film fra samme kategori"-boks eller lign.

Hvilke søgeord har I optimeret hjemmesiden imod? Er det "billige blu ray film", "køb xxx (filmtitel) på bluray", eller hvad?

Spændende idé, som jeg glæder mig til at følge!

Mvh

Tobias Ehlg

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 16:32

Hej Tobias,

Tak for den konstruktive kritik!

Jeg er helt enig i at der kan arbejdes med forsiden, også for at det ligner en forside, mere end det gør nu.
Umiddelbart vil jeg tage dit råd om at gøre forsidens produkter mindre, og så vil jeg udover at indsætte flere produkter, også lave en "bedst ratede" liste som en sidebar i venstre side.

Jeg vil også få smidt noget mere "Se også det her" content ind på produktsiderne.

Vi har ikke optimeret til nogen specifikke søgeord overhoved, alt er automatisk - Så titler, h1, h2, og tekster er generet ud fra siden navn og de importerede produkter.

/Simon 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)