Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af "startkapital" i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg startede tidligere på året en enkeltmandsvirksomhed. Jeg indsatte 10.000,- kr på kontoen til at købe møbler mv. for. Jeg har ikke noget overskud i virksomheden endnu da de penge der kommer ind bliver brugt på nye tiltag.

Spørgsmålet er så;

Kan jeg trække beløbet fra i skat?

Kan jeg næste år hvis virksomheden giver overskud skattefrit hive pengene ud igen?

Er der noget man kan gøre eller er det bare det som det koster at starte en virksomhed?

Ved godt at det ikke er meget, men det kunne da være dejligt at få dem igen Skype-Wink

Håber i kan hjælpe.

God aften til jer alle... Skype-Smile

/Shock

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

Shock:

Kan jeg trække beløbet fra i skat?

Kan jeg næste år hvis virksomheden giver overskud skattefrit hive pengene ud igen?

De indskydes over mellemregning og NEJ du kan ikke trække dem fra i skat - men JA du kan trække dem ud uden skat når du har råd til det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:14

Virksomheden har nu en gæld til dig på 10.000 kr., som du naturligvis kan trække skattefrit ud igen, når likviditeten er til det. Indskuddet har du således ikke fradrag for, da det er et lån og ikke en udgift. :-)

Typisk har du en mellemregningskonto under passiver, hvor den slags bogføres.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:18

Tak for Jeres hurtige svar. Perfekt, så kommer de forhåbentlig igen i 2013 Skype-Wink

Det var så fedt at I havde tid til at stille Jeres ekspertise til rådighed! Tusinde tak atter en gang...

/Shock

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:36

Øh - Jeg er enig i at selve indskuddet ikke er fradragsberettiget hvis vi ser på indskuddet isoleret men nu oplyser han jo at pengene er blevet brugt til at købe møbler for i virksomheden. Ét er at selve indskuddet ikke er fradragsberettiget men så er der jo købet af mø blerne. Hvis vi nu taler om en virksomhed som har lokaler ude i byen eller et arbejdsværelse i hjemmet som kun bruges til det formål (og virksomheden iøvrigt har et vist omfang) så vil møblerne jo kunne straksafskrives hvorved vi kan tale om fradrag. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)