Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse selvstændig virksomhed: udbetaling af løn til mig selv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at starte op som selvstændig og er i tvivl om min forskudsopgørelse.

Skal den løn jeg forventer at udbetale til mig selv i løbet af året registreres under  'Overskud af virksomhed' eller ' Lønindkomst, fri telefon og fri bil mv.'?

Mvh. Cristine 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:07

Det første, da du ikke er lønmodtager, men selvstændig. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19

Som du forstod,overskud af virksomhed - rubrik 211.

Du skal heller ikke tænke på at tage løn, det gør man slet ikke. Man hæver penge, og det sker over mellemregning i status og påvirker slet ikke resultatet og dermed heller ikke skatten. Du skatter blot af dit resultat. Hvad du hæver er dermed dine egne helt private penge du allerede har betalt skat af. Hæver du på en firmakonto og hæver mere end du har tjent, ja så går den konto jo i minus = du skylder banken penge, og det er jo penge du privat, som personlig virksomhed skylder banken, og det må du godt, uden at skulle betale skat.

Hvis du har firmabetalt telefon, skal du tillæge din fortjeneste 2000 kr per år f.eks. - så du får opgivet og skatte af det. Det skal fremgå af dit regnskab

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:27

Takker! :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:05

Hvis du som selvstændigt erhvervsdrivende på et tidspunkt vælger at anvende virksomhedsordningen vil dine hævninger kunne få betydning for din skat, fordi du derved kan opnå at en del af den optjente ikke hævede indkomst opspares mod betaling af en foreløbig acontoskat på 25% men det er noget andet og en udbygning af ovenstående. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14

Skattekonsulenterne ApS:
Hvis du som selvstændigt erhvervsdrivende på et tidspunkt vælger at anvende virksomhedsordningen vil dine hævninger kunne få betydning for din skat, fordi du derved kan opnå at en del af den optjente ikke hævede indkomst opspares mod betaling af en foreløbig acontoskat på 25% men det er noget andet og en udbygning af ovenstående. 

men bestemt vigtigt, specielt hvis man i sin personlige virksomhed kommer op i topskat-  eller for folk der ikke må tjene penge skattemæssigt af hensyn til ex SU indtægter - så der er VSO en god løsning, som så desværre i mine øjne oftest kræver at man trods alt ofrer en revisor på regnskabet - hvis ikke man selv føler sig stensikker 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:33

Enig og det er nok også lidt overkill at bringe det op her men det er lidt ligesom med at have nye revisortrainess med på skattekurser for erfarne medarbejdere. Det kan aldrig skade for noget fanger de og går de så hjem og spørger den erfarne om det er det ikke sikkert at vedkommende kan svare: Der findes ikke dumme spørgsmål og det er fint bare at vide at den findes. Ikke mindst hvis revisoren glemmer at gøre opmærksom på det   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)