Jeg har den 14/10 skiftet fra min Dandomain weshop (som jeg ellers har haft siden 2004) til en Magento shop som jeg havde fået advide skulle være virkelig god (jeg er bestemt ikke imponeret)
Nåh men min rank, besøgstal og ikke mindst bestillinger er faldet til et niveau som jeg faktisk ikke kan leve med eller for. Jeg ved godt at der skal gå noget tid for at skoppen kommer "op" igen, men hvor lang tid er det? Jeg synes ellers jeg har gjort hvad jeg kunne med meta, seo, FB, link, forummer, reklamer m.m.
Er der mon nogen der har prøvet det her? Har du/I skiftet fra en DanDomain shop til en Magento og hvornår virkede det somom at det blev bedre eller bare på samme niveau som før?
Nåh men min rank, besøgstal og ikke mindst bestillinger er faldet til et niveau som jeg faktisk ikke kan leve med eller for. Jeg ved godt at der skal gå noget tid for at skoppen kommer "op" igen, men hvor lang tid er det? Jeg synes ellers jeg har gjort hvad jeg kunne med meta, seo, FB, link, forummer, reklamer m.m.
Har du husket at lave en redirect på alle dine links eller er menu strukturen den samme som da du lå hos Dandomain?
Blikfang.com:
skiftet fra en DanDomain shop til en Magento og hvornår virkede det somom at det blev bedre eller bare på samme niveau som før?
Dit salg har ikke noget med at gøre om du ligger det ene eller andet sted....
Blikfang.com:
PS. hvis jeg havde vidst hvad jeg ved nu, havde jeg aldrig aldrig skiftet.
Jeg ved godt at der skal gå noget tid for at skoppen kommer "op" igen, men hvor lang tid er det? Jeg synes ellers jeg har gjort hvad jeg kunne med meta, seo, FB, link, forummer, reklamer m.m.
Har du husket det vigtigste, nemlig at 301 redirecte alle gamle URL´er til de nye (eller bruge de samme URL´er som før)?
Har du lavet 301 redirects fra din gamle shops url'er?
Ellers har du jo mistet alle dine Google rankings. Og hvordan er konverteringsprocenten? Er den den samme som før eller højere/lavere? (spørgsmålet er jo om problemet er besøgstallet eller det også er layoutet af shoppen).
Magento er en super god platform for e-handel, så du skal nok blive glad for det!
Problemet med at skifte shopsystem er, at man ofte får nye URL'er og Google skal det hele igennem igen, for at danne sig et nyt overblik over shop-strukturen. Dette medfører ofte en midlertidig derangsering i Google-
Nu ved jeg ikke hvilke tiltag du har gjort dig for at få den midlertidige "nedetid" i søgemaskinerne så kort som muligt, men nogle gode redirects fra dine gamle URL'er, samt et par pressemeddelelser plejer at kunne gøre underværker.
Personligt synes jeg at der er mane småting i dit design, der kan gøres bedre, så dem kan du også tage fat i nu og opnå en større konvertering.
en site www.blikfangskostumer.dk/ siger flere url 404 fejl når man kommer længere man tjekker efter den 20 side i site søgning , når der er 6690 sider er der klart mange 404 fejl på siden og manuelt lave 301 redirect , virker som et overskueligt som et stor arbejde men kan godt betale sig ,
god ide du kunne du lave dette her så siden hurtigere fungere
Jeg har jo valgt at betale to firmaer for denne flytning, der skulle være lavet alle de ting I omtaler (301 skulle være lavet), men jeg er da ked af der er 404 fejl, jeg havde jo bare håbet at når man nu betalte en bondegård for at nogen tog sig af alle disse ting at de så var i orden. Jeg oplever også selv fejl hver dag på siden, men har svært ved at få udbyder til at se og rette dem.
Jeg har FB side(r), og en masse små hjemmesider, blogs m.m. som skulle føre trafik til siden, men jeg synes overhoved ikke der sker noget.
Du må have nogle tal for hvor din traffik kommer fra. Jeg beder dig ikke om at dele dine Google analytics tal, men du må kunne se om det er søgemaskine trafikken der er faldet og hvilket keywords du ikke længere modtager traffik på.