Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeord - hvordan finder man, hvilke søgeord der er mest benyttet/"optaget"?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ganske ny... Okay indrømmet, HELT ny... inden for SEO.

Og jeg står så med en næsten helt færdig webshop, som er klar til at gå live inden for 1-2 uger.
Men nu skal jeg lige have gjort den lidt mere attraktiv for søgemaskinerne til at køre den lidt frem på siderne.

Jeg har læst lidt rundt omkring, at man skal have fundet sig nogle gode søgeord. Gerne nogle som ikke bliver benyttet ret meget af andre shops.

Men hvordan checker man om et søgeord er stærkt benyttet?

Jeg har svært ved at komme på nogle særlig interessante eller rammende (i mine øjne) søgeord til min shop, men jeg har da fundet et par stykker, men om de er gode eller ej har jeg lidt svært ved at vurdere.

Findes der et værktøj eller andre råd til dette formål?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa,

Det du leder efter er Googles Keyword Tool.

Jeg skal gerne hjælpe dig med at komme på nogle brugbare søgeord til din webshop. Selvfølgelig helst her offentligt på Amino, så andre også kan følge med, men hvis du gerne vil tage den over PB er det fint for mig også.

mvh

Tobias

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 22:51

Som der blev nævnt i den forrige kommentar er Google Keyword Tool nok hvor du skal lede, men hvis du ikke har særlig stor viden om seo og ikke har intentioner om, at hyre en til det. Så ville jeg formentlig anbefale dig og gå efter nogle af de "mindre søgeord" med lidt mindre volume, men også ofte tilsvarende lavere konkurrence :) Held og lykke med det

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 23:28

Mange tak for svarene, Tobias og Christian. :)

Christian,
Jeg vil gerne betale en SEO mand, men lige nu er budgettet ikke til at smide et par tusinde efter det. Det er noget, der må komme lidt senere, når jeg har solgt lidt varer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 23:30

Hej igen MSkovmose,

Er du interesseret i at dele nichen på din webshops med os? Hvilke produkter skal du sælge? Så får du sikkert lidt hjælp at starte ud med.

mvh

Tobias

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 09:13

Tobias Ehlig:
Det du leder efter er Googles Keyword Tool.

Hav lige i tankerne at det er konkurrencen på "Adwords" der bliver nævnt i kolonnen.

Du kan selvfølgelig bruge den som en form for indikator, men skal du ud og vurdere den reelle konkurrence på den organiske del, må du ud og have fingrene ned i konkurrenternes hjemmesider.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

Hej Tobias,

Der findes flere værktøjer du kan bruge. Jeg vil anbefale at du forsøger dig med;

- Google keyword tool (som allerede nævnt)

- Google suggest

- Übersuggest

Det er selvfølgelig vigtigt at du får implementeret Google Analytics, så du kan begynde at tracke dine brugers adfærd/søgeord der. Og så at du sørger for at have skarpe meta tags på dine søgeord, når du først har fundet dem. Det vil også være godt at få lavet en konkurrentanalyse, så du kan se hvilke keywords de anvender.

Du kan også alternativt:

- Spørge folk/brugere på Facebook, bruge en synonym ordbog, brainstorm med kollegaer/venner.

Håber du kan bruge ovenstående til lidt.

God arbejdslyst :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Ubbersugest og Google Keyword Tool fungerer godt sammen :-).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)