Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfri levering i webshop

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Jeg kan fortælle dig at da jeg startede med at tage fragt efter et lille års tid steg vores ordretilgang betydeligt (vil tro omkring 20%). Om det var tidspunktet, omstændighederne eller andet skal jeg ikke kunne sige. Men jeg har min egen teori om at folk ser ens netbutik som mere seriøs og mindre panisk efter ordrer, når man tager fragt. Jeg ved det ikke, men kan se på hvordan jeg eksempelvis selv ser på »gode tilbud«.... Hvis en person vil programmere for mig for 200 kr. i timen - så ville jeg ikke vælge ham. Grunden til dette er at når han vil sælge sit arbejde så billigt, så kan han ikke være særlig dygtig til sit arbejde. Det samme med netbutikker som har bonus det ene og det andet, gratis fragt, få en gave osv. Jeg tænker at de nok ikke har god kundeservice eller at det man køber ikke er af ordentlig kvalitet.
Men det kan godt være det bare er mig :·)
Derimod kigger jeg mere på seriøsiteten i shoppen, er der telefonnummer, har de kortbetaling, e-mærket, information om hvem der ejer virksomheden. Står der noget med småt, skal jeg læse ALT for at være sikker på ikke at have overset noget. Tydelige klare oplysninger, enkelthed og brugervenligt site med gode billeder.
Hvis ovenstående er i orden er jeg ret ligeglad med at betale fragt - for så har jeg trygheden i at jeg handler med et ordentligt sted.
Naturligvis kan ovenstående også være i orden og oven i det fri fragt - det ville da være skønt. Min erfaring er dog ofte at det netop ikke hænger sammen. Der er naturligt mindre overskud i virksomheden og dermed fravælger man ofte også at hyre en god grafiker, få taget nogle professionelle billeder, have tid til at videreudvikle på shoppen osv.

De kunder man vinder på den gratis fragt i starten - tror jeg - også er de kunder som smutter igen når man begynder at tage fragt.... for så vil de lede efter en anden nystartet netbutik som gør det samme.

Lidt tanker herfra :·)

Mange hilsener Helle

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 22:28
Hej Helle.

Ja det kan sikret være helt rigtig ang. troværdigheden, men ja jeg tror bare jeg skal lave disse stunt for at kunne skaffe kunder. Jeg ved det selvfølgelig ikke. Men ja, jeg vil helt sikret begynde at tage et fragt gebyr, for det kan ikke løbe rundt i sidste ende, men nu skal jeg heller ikke tjene det helt store da jeg kun er 16 år og bor hjemme :p

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:49
Hej Nicolai

Jeg er meget imponeret over du er i gang med eget firma i en alder af 16 år - godt gået. Sug til dig af erfaringer fra os "gamle rotter" og klø på.

Du skal i hvert fald ikke være bange for at sætte porto på dine varer. Selvom du ikke skal tjene på det, så er en forretning jo sjovest når der kommer indtjening.

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 21:03
Hej Betina.

Tak synes også selv det ret godt gået hehe :)

Men jeg tror jeg bliver lidt ved med det i nu (at køre med gratis fragt) da det ikke vælter mit budget.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:30

Hej.

I vores shop har vi også gratis fragt på alle vore varer. Denne frie fragt går til alle brofaste øer. Færgefart og transport til eks. Grønland, Italien og USA, bare for at nævne nogle lande vi sender til, betaler kunden selv for fragten.

Grunden til at vi sender fragtfrit er simpelthen konkurrencen på vores marked.

Det hænger økonomisk godt sammen, da vi hele tiden opvejer hvilken transportform vi vælger. Hvis vi har mange ordrer til samme område, f.eks. Sønderjylland, samler vi ordrer sammen til en hel dag, og så selv leverer det, ellers sender vi større ordrer med fragtmand.

Små ordrer klarer vi via PostDanmark, og nu også snart GLS.

Mvh
Jakob

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:22

Vi er netop startet og har valgt 35,- i fragt ved ordrer under 300.

Vi kan ikke tilbyde gratis levering, da vi ellers vil få mange beløbsmæssigt små ordrer, hvor varen fylder meget (garnbutik).

Indtil videre er vores forsendelsesudgifter placeret mellem 16 og 45 kroner, så vi må se, hvordan det kommer til at gå på længere sigt.

Umiddelbart har vi valgt et fragtbeløb, som vi umiddelbart tror på for en gennemsnitlig ordre, og så er betingelserne lige en tand bedre end konkurrenternes.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:50

Vi sælger jo nogle helt andre varer, men alligevel..

Vi har fragtfri levering ved køb for 2500 kr.

Emballage fylder en del og for 10 kasser boblekuverter som sendes på en palle, kan hurtigt koste 300-400 kr med fragtmanden til københavn, selv om der ikke er for ret mange penge - Og avancen er ganske enkelt så lille, at vi ville sætte penge til, hvis vi sendte fragtfrit.

Vi sender altid varer som pakker, selv om vi tit har kunder der spørger, om vi ikke bare kan sende det som maxibrev - men vi vil have kvittering for modtagelsen, så der ikke er misforståelser. Desuden gør de minimum 48 kr i fragt, at vi ikke får så mange helt små ordrer.

Fragten går efter vægt/fylde og vi har da jævnligt nogen der ringer og ikke kan forstå, at fragten skal være så høj på fx en sæk kassefyld, som skal sendes som volumepakke... Så vi har da helt sikkert mistet en del ordrer på den bekostning. Men tilgengæld har vi mistet dét mindre på fragten, så i sidste ende tror jeg, vi får mere ud af det.

Tidligere, før vi lavede webshoppen, beregnede vi fragtprisen for hver forsendelse hver gang vi fik en ordrer og det tog alt for meget tid + det var utilfredsstillende for kunderne ikke at vide helt hvad fragten blev. Men vi var ret spændte på om vores nuværende løsning ville fungere - Men det fungere godt synes jeg!

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:33

Jeg er en af de (tilsyneladende) få, herinde på amino der tilbyder fri fragt på mine varer. Jeg sælger skræddersyet jakkesæt, skjorter, kjoler osv. Forsendelses pris for mig simpelthen blot noget jeg inkluderer i den pris jeg sælger min varer for. Det lyder godt at tilbyde fri fragt. Alle kunder er glade for det. Hvis mine kunder køber stort ind tjener jeg oven ikøbet på min fragt.

Skal lie nævnes mit firma er ikke baseret i danmark, men mit koncept ville sagtens kunne laves i dk. Jeg tror jeg vinder mere mere ved at tilbyde gratis levering, for skulle mine kunder betale for at få leveret feks. 1 jakesæt + 3 skjorter ville det i lev koste ca 450,-kr. Og jeg tror ikke den mulige kunde vil genemføre en bestilling med en fragtpris på 450,-kr. Derfor har jeg valgt at inludere det så alle er glade. Psykisk virker det positivt for kiunden pga de står med følelsen af at have modtaget noget gratis, og det ved vi alle jo er fedt, og jeg som sælger er glad pga min kunde er glad.

Der er mange løsninger på dette på dette dillemma, men tror jeg har fundet det yldne æg, for hvad dette angår.

Mvh Kenny.

Zentailor.net

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:51

Nightfall:
. Vi sender på kundes regning og risiko, således at vi ikke står med omkostningen hvis varen bliver stjålet/væk/beskadiget under transporten

En note til denne:

Varen vil aldrig blive anset for leveret, før den er fremme ved modtageren, så du kan ikke fraskrive dig risikoen på den måde.  Du må ikke stille kunden ringere end loven foreskriver.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 13:41

Fairtime:

Varen vil aldrig blive anset for leveret, før den er fremme ved modtageren, så du kan ikke fraskrive dig risikoen på den måde.  Du må ikke stille kunden ringere end loven foreskriver.

Det du skriver er ikke nødvendigvis rigtigt! 

For det vil afhænge af hvad type handel der er tale om Civil-, forbruger- eller handels køb. 

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)