Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokater - Jeg har brug for jeres hjælp!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg skriver dette indlæg, fordi at jeg har været offer i et kæmpe svindel nummer og har meget brug for jeres hjælp.

Det hele drejer sig om at min kammerat en dag ringer til mig og siger at en fra hans klasse kunne skaffe os nogle nemme penge og det ville jeg selvfølgelig gerne, for jeg er studerende og så kan man altid bruge nogle ekstra penge.

Vi mødtes så med Sara, som havde sagt det til min kammerat og hun havde succes med det og tjente de penge, som nu var blevet lovet. Hun ringede så til ham her manden som hedder Halldor og beder ham om at hente os. Vi bliver så hentet i hans store Mercedes E-Class og han tilbyder os på noget at drikke og spørger om vi har haft en god dag osv og jeg fik indtrykket af at han var en rigtig fin mand.

Han sidder i bilen og fortæller os hvordan det fungerer, i mens køre vi ud til Field's. Han fortæller at han har mange firmaer i hele verden og jeg lavede en research på nettet og tjekkede at det var korrekt og så at han havde opfundet noget der hed Smart SMS eller sådan noget og der var artikler med ham og han virkede meget reel.

Han fortæller så at han ikke må købe flere telefoner i hans eget navn. (Man kan kun købe 2 telefoner i hvert selskabafdrag). Så han sagde at hvis vi kunne købe telefonerne til ham, så skulle han nok betale afdraget med hans kort, vi skulle bare skrive under på kontrakten og aflevere telefonerne til ham. Vi ville få 400 kr pr mobiltelefon vi afleverede til ham og han ville så betale 400 kr pr mobil, i 10 uger til os. Fordi at vi ikke ville kunne købe telefoner i den periode og det lød jo fint for os, så vi sagde ja.

Han sagde at han solgte telefonerne til 3 gange prisen i Island, fordi at Apple havde stoppet med at levere til Island, pga noget krak på markedet eller lignende. Jeg tænkte at det godt kunne passe og jeg ville tjekke, at hans kørekort stemte overens med hans betalingskort og pas osv.

Alle tingene stemte overens, så jeg gik ind og købte 2 telefoner hos 3, Telia og Telenor, skrev under på kontrakten, fik udleveret telefonerne og telefonerne var tilmeldt hans betalingskort til afdrag i 2-6 måneder.

Vi fik så 400kr x 6 for telefonerne og vi skulle så derefter have penge hver uge, i 10 uger. Han spurgte så om vi ikke kendte flere der kunne hjælpe ham, så vi fik ham i kontakt med vores venner og han lavede så det samme med dem.

Da vi har kendt ham i 3 ugers tid og skulle have vores penge, så svarede han pludselig ikke og vi var meget nervøse, for hvad hvis nu han havde stoppet betalingerne. Så får vi at vide at han er blevet varetægsfængslet, fordi at han har svindlet mere end 120 personer og ikke betalt regningerne. Og så faldt verdenen bare sammen, for jeg har ikke penge til at betale 6 smart aftaler, som studerende og det vælter ind med rykkere fra telefonerne osv.

Nu har jeg så taget kontakt til selskaberne og de har sat dem på standby, men jeg vil gerne vide om man ikke kan lægge sag an mod ham, så jeg ikke selv skal betale regningerne. Eller binder kontrakten til at jeg skal betale dem, selvom jeg har været offer for dette svindelnummer?

Jeg har virkelig brug for hjælp og håber at høre fra en som kan hjælpe og kan føre sagen, hvis det kan lade sig gøre at vinde.

Med venlig hilsen

Jannick Joel

E-mail: jannickjoel@live.dk
Tlf: 20 21 14 94

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannick Joel:
Nu har jeg så taget kontakt til selskaberne og de har sat dem på standby, men jeg vil gerne vide om man ikke kan lægge sag an mod ham, så jeg ikke selv skal betale regningerne. Eller binder kontrakten til at jeg skal betale dem, selvom jeg har været offer for dette svindelnummer?

Først og fremmest kan du kontakte borgerservice og som borger (for det er jo ikke som selskab du har handlet) og få en gratis gennemgang hos advokatvagten. Jeg ved ikke om 6 smartphones og det du skylder på dem, kan forsvare at du høre en betalt advokat, men det første svar er enkelt og gratis:

JA, kontrakten som du som myndig har undertegnet binder og du er forpligtet til at betale for telefonener. JA du kan kræve pengene ind af svindleren hvis du kan påvise svindlen OG, hvis han er til at forfølge der hvor han er arresteret OG han har nogen penge, for ellers er det jo bare at smide gode penge efter dårlige, at betale nogen for at stævne svindleren.

Du skal naturligvis melde det hele til politiet - og du skal få stoppet det med rykkere der vælter ind ved at indgå aftaler om hvordan du kan betale det - hvis telefon sælgerne vil det. Det må vel kunne dreje sig om en 15-30.000 kr - og får du først masser af renter og gebyrer på, bliver det langt værre, så i så fald er det bedre at låne penge (ex af forældrene) for at komme ud af den igen.  Jeg tror ikke i slipper for ret meget af det - men prøv at få forståelse så langt I måske kan hos dem I nu skylder penge.

At I har været naive, tror jeg godt i selv er klare over, og straffen kan være lidt dyr, men op på hesten igen, og få betalt det som kræves og som du/I har indgået aftale om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:05

Hvis du har købt telefonerne, men ikke har dem, så kan du vel melde ham til politiet. Hvis der allerede er en sag på ham, bil politiet vel gerne høre fra dig også?

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Fra  Partner Call Skrevet kl. 17:12

Sagen er meldt til en efterforsker og der er en sag igang, men der sker bare ikke noget og selskaberne vil stadig have deres penge?

Jeg har fået fjernet abonnementerne, så jeg kun skal betale for telefonerne. Men jeg kan bare ikke gå med til, at han kan slippe for at betale noget af det, når han har svindlet så mange..

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:20

Jannick Joel:
Sagen er meldt til en efterforsker og der er en sag igang, men der sker bare ikke noget og selskaberne vil stadig have deres penge?

Ja selvfølgelig skal de have deres penge. Du har jo købt en vare af dem og skrevet under på en forpligtelse. De har jo ikke noget med dit og hans mellemværende at gøre.

Jannick Joel:
Men jeg kan bare ikke gå med til, at han kan slippe for at betale noget af det, når han har svindlet så mange..

Men vi kan jo også håbe han bliver straffet, selvom jeg tror chancerne er små. Der er meget få, eller ingen beviser, og det er blot påstand imod påstand. Men hvis politiet får fat i nok personer der er blevet snydt, kan der muligvis blive en sag ud af det, men jeg tror chancerne er dårlige.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Desværre handler det jo ikke rigtigt om hvad "du vil gå med til" - du har skrevet under på de afdragsordninger, så dem hæfter du for.

At du bagefter har solgt telefonerne for 400 kroner stykket er jo ikke rigtigt teleselskabernes problem - så selvfølgelig vil de stadig have deres penge - og jeg tror du er bedst stillet ved at  få dem betalt.

Hvis du har politianmeldt manden er det jo fint - men den slags tager tid - og som andre skriver er det en fordel for jer at finde ud af om manden overhovedet har penge, før i betaler en advokat for at hjælpe jer.

Men helt ærligt - hvis manden havde reelle hensigter, hvorfor købte han så ikke bare de iPhones kontant? Jeg forstår ikke helt hvordan han har fået jer overbevist om, at det her var en god idé. Og  desværre kommer de fleste, der falder for den slags svindelnumre, til at betale regningen selv :(

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Fra  Partner Call Skrevet kl. 17:26
Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Fra  Partner Call Skrevet kl. 17:28

Han sagde at de skulle købes privat, for ellers skulle man betale told eller moms på dem, når man skulle have dem derop.

Og han skulle betale os med de penge han tjente på telefonerne, derfor gjorde han det ikke kontant. Men vi var bare blinde og tænkte nemme penge..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannick Joel:
jeg kan bare ikke gå med til, at han kan slippe for at betale noget af det, når han har svindlet så mange..

Det er to helt adskilte sager - 

Sag 1 - du skylder penge væk, og skal håndtere din gæld helt uden tvivl, og der gælder det om at stoppe rykkere og renter, evt få en betalingsordning ved at tale med nogen hos 3, telia osv - ud fra din historie. Du skal ikke tale om det som andet end en ordning med afdrag over en periode, så du kan klare det, ellers kommer de bare til at sende sagen til inkasso med alle gebyrer. 

Sag 2 - Du er sur på svindleren (og forhåbentlig på dig selv - og uha for de yderligere venner der røg med i suppegryden) - og den sag kan du ikke gøre mere ved ud over, at politiet gør deres arbejde, og de har givet i samarbejde med det land der har arrestret ham lukket de konti de kan, men sandsynligheden for at der er noget der kan dække dig og de mange andre lidt, er pyt lille + det vil kunne tage år, så den kan du lægge om på bageste hylde i hukommelsen og koncentrere dig om sag 1. 

Som efterskrift kan siges, at folk der er ude efter lette penge og falder for folk i store Mercedes der foreslår noget forretning som alle kan regne ud er "fishy", ja det er de mennesker der ofte er med til at lette forbrydernes vej ned i lommen på selskaber som 3, osv - så du har en skidt sag.

Du beskriver selv du var lidt i tvivl om sagen - må jeg minde dig om andeprøven: If it walks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck - it probably is a duck. Det er - når man er tilstrækkeligt vild i varmen efter en god forretning, også for iværksættere, en af de gode regler at gentage for sig selv, hvis noget ser lidt for nemt ud eller man bliver lidt for vild i varmen.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:54

Man kan ikke plukke en skaldet mand for hår, og ofte vil en type som den mand ikke have noget at komme efter - i hvert fald ikke officielt. Hvis der er noget er det nok gemt godt af vejen, så han ikke ejer noget på papiret. Dermed ikke sagt at det ikke er værd at undersøge, men som flere skriver er der ingen grund til at kaste flere gode penge, masser af tid, energi og forhåbninger efter noget hvis det ikke er sandsynligt at det giver noget. Hvis udsigterne ikke er gode, så er det bedre at tage tabet som dyre lærepenge og komme videre.

Selvom i har solgt telefonerne til ham, burde i kunne melde dem stjålet når afdragsordningen ikke er overholdt. Hvis i gør det ved politiet og oplyser deres IMEI numre (burde fremgå af fakturaerne), så kan de spærre telefonerne så de ikke længere kan bruges. Det bringer ikke jeres penge tilbage, men i bedste fald kan det gøre det svært for ham at omsætte dem hvis ikke de allerede er afsat. Er de allerede solgt, kan det være at køberne ender med også at anmelde ham og at i i bedste fald måske kan få telefonerne tilbage den vej i gennem (hvilket jeg dog tvivler på).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)