Hej derude, Jeg skriver dette indlæg, fordi at jeg har været offer i et kæmpe svindel nummer og har meget brug for jeres hjælp. Jeg har virkelig brug for hjælp og håber at høre fra en som kan hjælpe og kan føre sagen, hvis det kan lade sig gøre at vinde. |
Jannick Joel:Nu har jeg så taget kontakt til selskaberne og de har sat dem på standby, men jeg vil gerne vide om man ikke kan lægge sag an mod ham, så jeg ikke selv skal betale regningerne. Eller binder kontrakten til at jeg skal betale dem, selvom jeg har været offer for dette svindelnummer?
Først og fremmest kan du kontakte borgerservice og som borger (for det er jo ikke som selskab du har handlet) og få en gratis gennemgang hos advokatvagten. Jeg ved ikke om 6 smartphones og det du skylder på dem, kan forsvare at du høre en betalt advokat, men det første svar er enkelt og gratis:
JA, kontrakten som du som myndig har undertegnet binder og du er forpligtet til at betale for telefonener. JA du kan kræve pengene ind af svindleren hvis du kan påvise svindlen OG, hvis han er til at forfølge der hvor han er arresteret OG han har nogen penge, for ellers er det jo bare at smide gode penge efter dårlige, at betale nogen for at stævne svindleren.
Du skal naturligvis melde det hele til politiet - og du skal få stoppet det med rykkere der vælter ind ved at indgå aftaler om hvordan du kan betale det - hvis telefon sælgerne vil det. Det må vel kunne dreje sig om en 15-30.000 kr - og får du først masser af renter og gebyrer på, bliver det langt værre, så i så fald er det bedre at låne penge (ex af forældrene) for at komme ud af den igen. Jeg tror ikke i slipper for ret meget af det - men prøv at få forståelse så langt I måske kan hos dem I nu skylder penge.
At I har været naive, tror jeg godt i selv er klare over, og straffen kan være lidt dyr, men op på hesten igen, og få betalt det som kræves og som du/I har indgået aftale om
vh