Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokater - Jeg har brug for jeres hjælp!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannick Joel:
for ellers skulle man betale told eller moms på dem

Du har så desværre lært på den hårde måde, at ovenstående formulering sjældent fører til noget godt.

Jannick Joel:
Og han skulle betale os med de penge han tjente på telefonerne, derfor gjorde han det ikke kontant

Det giver jo slet ingen mening, når han gav indtryk af at flyde i penge? Ærgerligt, at I ikke rådførte jer med jeres forældre eller en anden erfaren person - evt. her på Amino - før I lavede aftaler med sådan en distanceblænder.

Prøv at se, om du kan bruge det her til et eller andet fornuftigt. Nu har du i hvert fald sendt en advarsel ud i dette forum. Gør en indsats for at hjælpe andre, så det samme ikke sker for dem. Så kommer der da i det mindste en lille smule positivt ud af det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03

Jeg kan se, at du bor i Albertslund, så derfor vil jeg opfordre dig til at ringe ud til Irene i KFUM's gældsrådgivning i Taastrup på telefon 4371 2001 (http://www.kfumsoc.dk/info/projekter/paa-fode-igen/). Du skal have det lavet skriftligt, at du har indgået aftalerne med telefonselskaberne, og så skal det i hvert fald forsøges at få udskudt det hele til, at du er færdigt med dit studie - hvis du har ca. et halvt år tilbage af dit studie, så kan det være en god ide at melde sig ind i en A-kasse, da man som færdiguddannet har ret til dagpenge fra dag 1 i hvert fald under visse uddannelser.

Det er selvfølgelig lidt tricky alt det her for dig, da du står overfor at havne i RKI, hvis du ikke betaler - inkassoselskaberne er UDEN mercy lige p.t., og det har de ikke været på noget tidspunkt under krisen. De sender folk til inkasso for 20 kroner. Så få sat det her i system hurtigst muligt.

Har du eventuelt noget familie, som du kan låne pengene af? Og så lave en fornuftig afdragsordning med dem med fx. 0 % i renter?

De er virkelig søde ude i KFUM. Har selv arbejdet der som juridisk gældsrådgiver indtil for kort tid siden. Og der er MASSER af unge mennesker i din situation - måske ikke med et mobilselskab, men så med noget andet.

Jeg personligt synes, at det er for dyrt, at du hyrer en advokat eller en juridisk rådgiver som mig, da det her kan laves et langt stykke hen af vejen af en gældsrådgivning. Jeg tager 1.999 kr. inkl. moms bare for at gå ind i sagen.

Vedrørende telefonerne - tja du kan formentligt ikke en gang sælge dem videre, da de ikke er betalt fuldt ud af dig. Har du spurgt, om det er muligt, at de vil tage dem tilbage igen ude i Fields? Ikke at det er sandsynligt, men nogle mennesker er jo rent faktisk søde og rare - du kan jo henvise til, at der kører en sag mod pågældende - eventuelt tage et bevis med på det. (du har muligvis nævnt dette, så beklager jeg).

Sidst jeg havde en lignende sag i den retshjælp, hvor jeg sidder - der endte de med at måtte betale mobilerne selv (de havde så også solgt til en person med rockerforbindelser - så spørgsmålet var her også, om de ville betale, eller om de ville risikere eventuelt at blive banket gule og blå - ikke at det skal skræmme dig, men nogle gange skal man lige tænke det skridt videre, hvad kan der ellers ske? Det er trods alt - selvom det er sure lærepenge - kun penge)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Se bort fra mit svar med telefonerne - havde ikke set, at du faktisk ikke havde dem længere. Så ville jeg også gå til politiet og melde dem stjålet, selvom jeg ikke ved, om det hjælper noget, når det er en del af jeres aftale.

Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:34

Hvad er det for en efterforsker, du har sat på sagen, for jeg tror, at du ville gøre klogt i at hyre en advokat i stedet for. Han kan fortælle dig om dine juridiske forpligtelser og på den måde gøre det mere klart for dig, hvor du står i sagen.

Det er selvfølgelig ærgerligt, at du hæfter for afbetalingen af telefonerne, men idet du har skrevet under på kontrakterne, er det nok desværre dig, der hæfter for betalingen. Det kan du nok ikke slippe fra, og så må du se det som en lærestreg (dog en ret dyr en af slagsen), men jeg skal dog ikke kunne sige, om der findes advokater, der kender til nogle særlige regler eller smutveje, så du kan undgå at betale, for du har jo, som du selv siger, været indblandet i et svindelnummer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sexologen:

Se bort fra mit svar med telefonerne - havde ikke set, at du faktisk ikke havde dem længere. Så ville jeg også gå til politiet og melde dem stjålet, selvom jeg ikke ved, om det hjælper noget, når det er en del af jeres aftale.

En dumhed før ikke følges af en mere. En falsk anmeldelse for tyveri synes jeg vil være virkelig dumt. Telefonerne er helt frivilligt blevet overdraget, hvorfor de naturligvis ikke kan meldes stjålet.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)