Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuld værdi af 301'er

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal købe en række hjemmesider og have alle sammen redirected til den side jeg rent faktisk vil bruge. Men.... For at udnytte domænets fulde værdi, hvis det blot skal sende mulige kunder videre ind på en anden side, skal jeg så fylde siderne med tekst der underbygger det specifikke søgeord?

Jeg har ikke helt forstået om robotterne læser teksten på siderne eller bare ruger direkte videre til min "hovedside"?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:31

Brian Ph.:
Jeg har ikke helt forstået om robotterne læser teksten på siderne eller bare ruger direkte videre til min "hovedside"?

Køber du et expired domain og redirecter det med en 301 redirect, vil du teoretisk kunne flowe pagerank til den side, der redirectes til.

Men Google er jo ikke født i går, så det er ikke nogen fantastisk løsning.

Der hvor du kan være heldig, at få noget ud af historikken på et expired domain, er ved at ligge content på det som er indenfor samme emne, som det hidtil har haft og sørge for at opdatere det - på den måde kan du være heldig at videreføre pagerank.

Det er sjældent metoden virker, hvis domainet har været nede alt for længe, men jeg har oplevet, at der er fordele at hente selv mange måneder efter - har dog også oplevet det modsatte.

Jeg vil dog ikke anbefale dig, at lave 301 redirects til dine egne vigtige sider.
Alle backlinks med tilhørende titler og ancors ryger med og det samme er tilfældet med Penguin penalties. Det kan med andre ord give voldsomme problemer for sitet der redirectes til, hvis det gøres forkert.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:56

Vil det så kunne betale sig at skrive nogle artikler på de pågældende hjemmesider, der omhandler det specifikke søgeord og på siden linke til min hovedside?

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:25

Ofte vil det være den bedste løsning, men for at opretholde pagerank, som du får "foræret" ved at købe et expired domæne, skal du opdatere siderne jævnligt, ellers kan du se pagerank falde som en russisk raket.

En 301 redirect  vil jeg kalde blackhat og forventer, muligheden indenfor overskuelig fremtid (hvis den ikke allerede er) bliver den direkte vej til penalty i Google.

Den anden måde vil jeg mene ikke vil skade, det site som linkes til - heller ikke i fremtiden. Det vil ganske enkelt være for let at benytte negativt.

Så svaret er Ja, det vil være eneste fornuftige måde at gøre det på.
Eneste forudsætning er, at der tidligere har været materiale indenfor samme emne på domænet og at du jævnligt ligger nyt content op.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:07

Hej Brian.

Jeg vil anbefale dig højst at have 1 eller 2 301-ere til din side. Og husk nu at de skal være relaterede backlinks på begge domæner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)