Jeg skal købe en række hjemmesider og have alle sammen redirected til den side jeg rent faktisk vil bruge. Men.... For at udnytte domænets fulde værdi, hvis det blot skal sende mulige kunder videre ind på en anden side, skal jeg så fylde siderne med tekst der underbygger det specifikke søgeord? |
Brian Ph.:Jeg har ikke helt forstået om robotterne læser teksten på siderne eller bare ruger direkte videre til min "hovedside"?
Køber du et expired domain og redirecter det med en 301 redirect, vil du teoretisk kunne flowe pagerank til den side, der redirectes til.
Men Google er jo ikke født i går, så det er ikke nogen fantastisk løsning.
Der hvor du kan være heldig, at få noget ud af historikken på et expired domain, er ved at ligge content på det som er indenfor samme emne, som det hidtil har haft og sørge for at opdatere det - på den måde kan du være heldig at videreføre pagerank.
Det er sjældent metoden virker, hvis domainet har været nede alt for længe, men jeg har oplevet, at der er fordele at hente selv mange måneder efter - har dog også oplevet det modsatte.
Jeg vil dog ikke anbefale dig, at lave 301 redirects til dine egne vigtige sider.
Alle backlinks med tilhørende titler og ancors ryger med og det samme er tilfældet med Penguin penalties. Det kan med andre ord give voldsomme problemer for sitet der redirectes til, hvis det gøres forkert.