Jeg blev arbejdsløs i august måned og har siden været på understøttelse og fået dagpenge fra min a-kasse. Jeg har haft selvstændig virksomhed (laver hjemmesider) sideløbene med mit fuldtidsjob. Da jeg blev dagpengemodtager fik jeg lov til at beholde min virksomhed som bi-beskæftigelse, så længe jeg bare skrev mine timer fra mit dagpengekort, og jeg ikke brugte mere end 30 timer om ugen på mit firma. Det er svært at søge job indenfor min branche, og jeg er ved at være godt træt af jobsøgningen, for hvis jeg skal være helt ærlig, så er det min drøm at være selvstændig på fuldtid. Altså framelde mig som ledig og bare satse 100% på mit firma. Jeg er bange for at springe ud i det fra dag til dag, for vi er afhængige derhjemme af selv de få penge jeg får udbetalt i dagpenge. Vi kan desværre ikke leve på min kones indtægt, ellers havde jeg sprunget ud i det for flere måneder siden. Det går ret godt i mit firma lige for tiden, der er indtægter hver måned, men der er jo intet der er sikkert eller stabilt når man er selvstændig. Jeg har undersøgt mulighederne for at melde mig ind i en a-kasse for selvstændige, og det har jeg tænkt mig. Men jeg skal jo bare 'optjene' 1 års arbejde inden jeg kan lukke biksen og modtage dagpenge som selvstændig (ASE og DANA). Jeg ved godt det måske er et lidt 'mærkeligt' indlæg, men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer. Har i stået i en lignende situation, eller hvordan gik det dengang i sprang ud i det som selvstændige, og ikke havde anden indtægt end den du skal sørge for måned efter måned? |
Hej med dig!
Hvad er det du laver i dit firma? og hvad kan du selv af det tekniske? - er det 'kun' hjemmeside (frontend/cms) eller er det også backend og webservices/databaser mm. ? :-)
-Martin