Der er masser af tråde herinde om import og told. Så brug søgefunktionen, så kan du finde svar på de fleste af dine spørgsmål. Stil specifikke spørgsmål, så skal du nok få svar, men når du spørger så bredt, får du ikke noget brugbart.¨ MVH |
Hej,
Du gør følgende;
Beder dem lave en Proforma (faktura) med fragt inkl. Det vil formentlig være DHL/UPS/FEDEX. Betal via Paypal når du er så ny og så lavt i beløb.
Når varerne ankommer hos dig skal du betale told, moms og et fortoldningsgebyr, kontant til kurer. De tager kreditkort. Husk at du betaler told af både kostpris og fragtpris. Den maksimale told er på 14%. Er du i tvivl så spørg leverandør til "HS CODE" og google "E-VITA" for at komme på det danske toldtarif system.
Men worst case kan du lave følgende udregning;
"DIN PRIS INKL. FRAGT (ALTSÅ TOTALE DKK BELØB PÅ FAKTURA" x 1,14 x 1,25 + 160 DKK = ?
EKSEMPEL; 1200 DKK * 1,14 * 1,25 + 160DKK = 1870 DKK
------------------------------
Vil dog lige sige en ting til. Det er efter min bedste noget vrøvl at man skal ned og kigge fabrik osv. for at handle med Kina. Mit firma køber for rundt regnet 4 Millioner DKK i kina om året. Jeg har ALDRIG været i Kina. Hvis du bruger din snusfornuft og selvfølgelig ikke køber et års forbrug af en vare du ikke kender til, så kan du bare handle løs. Men træerne vokser ikke ind i himlen. Der findes dårlige producenter og der findes gode.