Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina HJÆLP!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af tråde herinde om import og told. Så brug søgefunktionen, så kan du finde svar på de fleste af dine spørgsmål. Stil specifikke spørgsmål, så skal du nok få svar, men når du spørger så bredt, får du ikke noget brugbart.¨

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:28

Hej,

Du gør følgende;

Beder dem lave en Proforma (faktura) med fragt inkl. Det vil formentlig være DHL/UPS/FEDEX. Betal via Paypal når du er så ny og så lavt i beløb.

Når varerne ankommer hos dig skal du betale told, moms og et fortoldningsgebyr, kontant til kurer. De tager kreditkort. Husk at du betaler told af både kostpris og fragtpris. Den maksimale told er på 14%. Er du i tvivl så spørg leverandør til "HS CODE" og google "E-VITA" for at komme på det danske toldtarif system.

Men worst case kan du lave følgende udregning;

"DIN PRIS INKL. FRAGT (ALTSÅ TOTALE DKK BELØB PÅ FAKTURA" x 1,14 x 1,25 + 160 DKK = ?

EKSEMPEL; 1200 DKK * 1,14 * 1,25 + 160DKK = 1870 DKK

------------------------------

Vil dog lige sige en ting til. Det er efter min bedste noget vrøvl at man skal ned og kigge fabrik osv. for at handle med Kina. Mit firma køber for rundt regnet 4 Millioner DKK i kina om året. Jeg har ALDRIG været i Kina. Hvis du bruger din snusfornuft og selvfølgelig ikke køber et års forbrug af en vare du ikke kender til, så kan du bare handle løs. Men træerne vokser ikke ind i himlen. Der findes dårlige producenter og der findes gode.

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:53

Takker for den uddybende forklaring Kenneth!

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:23

Umiddelbart synes jeg også det lyder til, at det er lidt overkill, at trådstarter skal ud og have fat i fabrikkerne til en webshop, han ikke har startet op endnu.

Det er sådan noget, han kan gøre, når han er kommet godt op og køre, har fået en god kundebase osv.

Alibaba er fint til når man bestiller lidt mindre mængder af varer, hvor fabrikker ofte kræver, at man bestiller ganske mange enheder.

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:22

Hej Skovmose :). Jeg er allerede kommet i kontakt med producenten, og har aftalt mht. Kvantiteten af stk. Pr ordre :). Da jeg fortalte om konkurrence situationen her i DK, syntes de meget interesserede i at exportere til Dk :) Vh. Nikodk

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 04:04

Alle er interesserede i at sælge. Jeg kan også sælge noget til dig :p

Held og lykke med det.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank N Hansen:

Hvis du køber direkte fra Alibaba, især for det lille beløb og uden nogen kontakt på fabrikken. Giver jeg dig 90% garanti for du bliver skuffet.

Det er ikke måden at handle med kina på, du kan tjekke told priserne på nettet ret nemt.. Men helt ærligt..  Alibaba er ikke som en Dansk webshop, Alibaba er ikke direkte kontakt med fabrikken.  

Man kan ikke handle med Kina uden at have en mand derude, du får ikke den vare du tror..  

Det er noget vrøvel... Handler selv der og det køre helt fint.

Du skal dog være opmærksom på at der kommer moms oven i prisen. Told er minimal men det gebyr der kommer oven i prisen for at fortolde er ikke minimal. Du skal regne med 300 kr. i moms + 160-170 kr. i gebyr.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)