Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du importerer ved videresalg for øje (altså erhvervsmæssigt), så er der krav om, at du skal importørregistreres. Derudover vil hele din import skulle fortoldes og momses.

I lufthavnen bør du have en aftale med en speditør, som sørger for at håndtere dine forsendelser vedr. told og moms. De er som regel meget billigere end Post Danmark.

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:16

Jeg er importregistret så det er ordnet :)

Ja, men hvordan får jeg sat det i værk? mener at når the bliver sendt med China Air Mail så er der vel alleredet en aftale med post danmark?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:28
Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 19:30

Tak :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:41

Martin E. Jensen:

Når du importerer ved videresalg for øje (altså erhvervsmæssigt), så er der krav om, at du skal importørregistreres. Derudover vil hele din import skulle fortoldes og momses.

I lufthavnen bør du have en aftale med en speditør, som sørger for at håndtere dine forsendelser vedr. told og moms. De er som regel meget billigere end Post Danmark.

Speditøren tilbyder givetvis en billigere fortoldning, men fragten sker med kurér - derved en højere fragtomkostning grundet et dyrere transportprodukt. Derfor tvivler jeg på, at du får det billigere ved kontakt til en speditør.

Der er ingen speditører, som kan tilbyde håndtering af postforsendelser, da postdanmark har monopol på området.

Trådstarter bør vel spørge sig selv, om det er værd at bruge mere end 10 minutter på noget, der potentielt kan spare hende for max 100 kroner.  

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 19:46

Ja tror jeg du har ret i.

Men  hvis jeg en gang om måneden kan spare 100 kr er det også en del :)

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 19:55

Et andet spørgsmål!

Da der ikke skal betales moms af porto, hvorfor tager man så ikke bare prisen for produktet som fragt og gør produktet gratis så er det moms frit lige ned i lommen, der var en der spurgte mig men jeg kunne ikke svare ham? og syntes selv det var en mege fed ide?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

MMYnwa:
Da der ikke skal betales moms af porto, hvorfor tager man så ikke bare prisen for produktet som fragt og gør produktet gratis så er det moms frit lige ned i lommen, der var en der spurgte mig men jeg kunne ikke svare ham? og syntes selv det var en mege fed ide?

Big Smile Fordi det da er ulovligt - God dag, jeg kunne godt tænke mig en B&O fladskærm til 1 krone + 42.998 i fragt - Det kan du da godt selv høre ikke ville være lovligt. Den porto der er momsfri er selve portoen du køber - og den er kun momsfri når du sælger varen videre med porto/fragt, hvis du bruger udlægsordningen (det kan være du skal google den) og ikke tjener på portoen, ellers er der moms på hele fragten/portoen, når du videresælger

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:48

Tak for informationen.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)