Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til messe søges. Hvordan får min messestand succes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg deltager på en forbrugermesse i marts. I den forbindelse sørger jeg råd til hvordan jeg får succes på min messestand.

Jeg sælger direkte på standen til forbrugerne. 

Hvad skal jeg være opmærksom på vedr. det praktiske.

Hvordan får jeg gæsterne hen på min stand

Jeg forventer eks. at lave et par lodtrækninger om nogle præmier, mod at få gæsternes mail adresse.

Alle råd modtages! 

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Hvad skal du sælge på messen? Hvilket produkt er der tale om? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jeg skal sælge professionelle hårprodukter.

/Thomas

 

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Jeg vil anbefale dig ikke at tænke så meget i salg på selve messen da mange ikke gider købe på en messe
Men find på noget godt PR. Lav et PR stunt. Noget anderledes.
Noget som de besøgende kan huske efterfølgende og giv dem et eller andet med så de skal gøre noget aktivt efterfølgende for at deltage i f.eks. en konkurrence på din website osv.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg ville satse på brand, pithe og VIDEN....Fagligt viden..kan du se på forbrugeren hvordan dine produkter skal bruges i deres sammenhæng, hvilken forskel giver dine produkter for kunden ud fra deres situation på dagen... 

har du mulighed for at sætte deres hår på dagen ...??? eller hyre nogle modeller der kan side i stolen hvor du kan demonstrer dine produkter og fx sige det her kunne være din situation, prøv at se hvad jeg gør ved modellen for at forbedre det ....her skal du ikke fokusere på produkten med på din faglige viden..altså fx. lidt mere kemisk/teknisk viden.... IKKE produkt men VIDEN...

Altså hvis jeg skulle sælge et rugbrød ville jeg fokusere på alt det uden om selv produktet..

opskrift og fremgangsmåde, også virksomheden bagved.. hvad står den for..konventionel, øko, fairtrade...altså fortælle hvad jeg ved om mine underleverendøre... Ingredienserne, hvad VED jeg om det jeg sælger, ernæring og fordøjelsesprocessen...hvad hvis det er en allergiker hvordan kan jeg så hjælpe ???.....hvordan er distubutionen - flowet, hvor tilgængelige er produktet og hvor nemt er det ????

kan de få gratis prøver hvis de liker dig på facebook ???, jeg ville også satse på deres facebookprofil og mail add., 

Er det dig eller kunden der trækker i torvet ????

håber det giver lidt mening...

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det kommer meget an på hvilket fokus messen har. Hvis messedeltagerne kommer fordi de er interesseret i hårprodukter er det ét fokus, kommer de fordi det er en generel wellnessmesse er det et andet fokus.

Dernæst skal du vurdere hvad det er der er dit hovedfokus med at være på messen. Øget kendskabsgrad, salg, lancering af nye produkter, pleje af nuværende kunder, netværk, etc. 

Du skal passe på med at spille på med at prøve at lykkes med det hele, for så bliver intet 100 %. Tænkt i om du kan skabe noget der arbejder inden messen, noget der virker på messen og noget der kan leve efter messen. 

I forhold til at sælge på messen, er min erfaring (for de kunder jeg har hjulpet), at man kan sælge rigtig meget med et godt messetilbud. Du skal dog vide hvad dit fokus er, så du ikke bruger alt din tid på at sælge, men ikke får fat i dem som ikke køber på stedet, hvis målet er kendskabsgrad. Brug så lidt tid som muligt på salget (i hvert fald hvis der er travlt). Den på standen med størst produktviden skal snakke med kunderne. Så kan du altid sende dem hen til en anden der sørger for betaling, når du har givet dem det relevante produkt i hånden.

Bedste råd: Hold fokus og kend dine besøgenes bevæggrunde for at være der. Det er ikke altid man skal være den der råber højest, hvis man kan nøjes med at hviske det rigtige.

Held og lykke!

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mange tak for jeres input. Det er meget fornemt. 

Jeg skal helt sikkert finde et par kerne områder jeg skal arbejde med og holde fokus. Jeg regner også med at jeg skal have en frisør med og evt. nogle piger til at rende rundt og dele flyers ud.

Tak igen.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der noget specielt til for at få folk til at aflevere deres email adresse? Jeg vil lave en lodtrækning om produkter til en værdi af 500 kr eller 1.000 kr. mod deres email adresse. De modtager herefter et nyhedsbrev ca en gang hver 14 dag.

Hvad er jeres erfaring?

Tak

/Thomas

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)