Ja det ville være bedst, men så vidt jeg kan se giver det en del mere admininstration
Du skal alligevel skrive tekster, linkbuilde osv på hvert sprog. Så hvor ligger det ekstra administration? Måske skal du logge ind og ud 2 forskelllige steder. Men det kommer an på hvordan dit system er lavet.
Jesper:
Hvis jeg kører det helt separat på hver sit domæne, skal der så ikke vedligeholdes filer+kode 2 steder?
Det kommer meget an på hvordan det er lavet. For min kunde har de kun ét login men skriver de en tekst på dansk så skal den også oversættes hvis de vil det. Selve grundkoden findes kun én gang.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Du kan sætte et Alias-domæne op for dinside.com og lade den pege på dinside.dk?la=en.
Når nogen så går ind på dinside.com, så er det den adresse som bliver stående i deres adressefelt,
men det er indholdet fra dinside.dk?la=en som bliver vist.
Det giver følgende fordele:
1) Det er langt billigere at have dinside.com som et aliasdomæne end at have et webhotel på det.
2) Du behøver ikke at vedligeholde to shoppingsystemer. Alt ligger på den danske side.
3) Du får et .com domæne, som har større genkendelseseffekt hos udenlandske kunder.
Du kan læse mere her: http://www.proisp.no/aliasdomene/ Jeg benytter selv proisp.no til den slags, men der findes helt sikkert danske udbydere, som er lige så gode. Spørg f.eks. der hvor du har købt dit webhotel.