Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

varer sendt fra sverige - salgsrepræsentant i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 157
Fra  Lunnsgård Handel Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har afsluttet en handel med et svensk firma. Varer er sendt fra sverige og jeg har fået en faktura i DKK. Varerne er solgt via en salgsrepræsentant i Danmark. Jeg henvendte mig oprindeligt til hovedkontoret i Sverige - men handlen er gået via en dansk sælger.

fakturaen som jeg har modtaget er der beregnet moms (25 %)

mit spørgsmål er:

- burde momsen ikke være fjernet på fakturaen, da der er tale om varekøb fra Sverige
- kan jeg risikerer at skulle betale dobbelt moms da jeg skal medtage varekøbet som erhvervelsesmoms ?

MVH

Henrik Lunnsgård
Lunnsgård Handel

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 21:48

Om der skal moms på eller ej er vel afhængigt af hvilket CVR nummer der har udstedt fakturaen.

Hvis fakturaen er udstedt af det danske selskab med dansk CVR nummer, skal der moms på; så har du i den forstand købt varerne i Danmark.

Hvis fakturaen er udstedt af det svendke selskab med svensk CVR nummer skal der ikke moms på.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 157
Fra  Lunnsgård Handel Skrevet kl. 21:50

tak for hurtigt svar.

Det svenske firma har et dansk cvr-nummer som fremgår - men med den svenske adresse.

Tak for hjælpen, jeg konkluderer, at da handlen er lavet med en salgsrepræsentant i det danske firma er varern handlet i Danmark - det får ingen betydning at varerne sendes fra Sverige.

Tak for hjælpen

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)