Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kørt med Tupperware i det meste af 2012 og da jeg startede fik jeg at vide at jeg bare skulle angive mit overskus som b-indkomst på min selvangivelse og så var det det.

Nu har jeg så lige snakket med en revisor som fortæller mig at jeg skal registreres som selvstændig erhversdrivende og have en udvidet selvangivelse for 2012.

Men så er mit spørgsmål lige: Hvordan får jeg fortalt det til skat?

Jeg har været inde omkring tastselv, men synes ikke jeg kunne finde noget sted hvor jeg kunne vælge at jeg var blevet selvstændig erhvervsdrivende og skal have udvidet selvangivelse for 2012.

--
Simon

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:08 | Låst

Hvis du ønsker at tilvælge den udvidede selvangivelse, skal du sende skat et mail hvor du meddele det til SKAT senest den 1. maj. Når du anvender den udvidede selvangivelse, bliver du omfattet af andre og skærpede bøderegler. 

Nu har det jo været 1. maj, hvis du ikke høre noget fra skat eftter du mailet, foreslår jeg du bare henter den på nettet og sender den ind istedet for din nomale selvangivelse.

Du kan godt indberette det som b indkomst.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:32 | Låst

Du sender mailen fra din skattemappe.

Det er selvfølegelig 1 maj 2013

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:

Hej

Jeg har kørt med Tupperware i det meste af 2012 og da jeg startede fik jeg at vide at jeg bare skulle angive mit overskus som b-indkomst på min selvangivelse og så var det det.

Nu har jeg så lige snakket med en revisor som fortæller mig at jeg skal registreres som selvstændig erhversdrivende og have en udvidet selvangivelse for 2012.

Men så er mit spørgsmål lige: Hvordan får jeg fortalt det til skat?

Jeg har været inde omkring tastselv, men synes ikke jeg kunne finde noget sted hvor jeg kunne vælge at jeg var blevet selvstændig erhvervsdrivende og skal have udvidet selvangivelse for 2012.

--
Simon

Fortalte den revisor dig, om du skulle lægge moms på? Jeg kender intet til homeparty eller tupperware varer, men forestiller mig vel bestemt at grænsen er som for alt andet-  over 50.000 kr på 12 lbd måneder = krav om moms registrering. I så fald skulle du nok - eller skal, momsregistreres - men har du ligget under 50.000 så kunne du jo godt køre uden moms - men havde jo heller moms fradrag og måtte selvsagt ikke lægge moms på.

Der føler jeg du fortæller for lidt, til jeg tør svare. Da det kan være dyrt at ha overskredet 50.000 kr grænsen, synes jeg måske du skulle tale med den revisor igen, og høre om du skal registreres som personlig virkomhed med CVR ud fra din omsætning, eller om det er fint med at sælge som CPR

I sidste fald skal du bare meddele skat, at du skal have udvidet selvangivelse og opgive din fortjeneste i rubrik 111 - det med at fortælle dem kan du gøre ved at logge på skat.dk med din nemid - og gå i kommunikation og sende dem en email - men vent lige til revisor har afklaret moms eller ikke moms. I forskudsopgørelsen kan du folde rubrikker ud, til du ser 111 og fylde fortjenesten i der

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00 | Låst

Tak for de gode svar og jeg vil straks sende dem en e-mail så vi kan få styr på det :-)

Mht. til moms så har Tupperware en aftale med Skat som betyder at de betaler distributørmoms for mig så jeg skal ikke momsregistreres uanset grænsen på de 50.000,-

-- 

Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05 | Låst

Simon:
Mht. til moms så har Tupperware en aftale med Skat som betyder at de betaler distributørmoms for mig så jeg skal ikke momsregistreres uanset grænsen på de 50.000,-
smartSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:28 | Låst

Alternativet til en mail som de måske ikke når at besvare inden selvangivelsesfristen kunne jo også bare være hente den udvidede selvangivelse på Skats hjemmeside.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siger tak for svarerne. Jeg har nu været i kontakt med Skat via tastselv og der er styr på det.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:43 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Puha.. Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at prøve markedspladsen i middelalderen:

"Hej, jeg har fanget en fisk. Køb for 1 sølvmønt." 
- "Okay, den vil jeg gerne købe. Værs'go."
"Tak for handlen"

Job's done.

Og jo jo, bevares, så var der lige den der smarte sorte død som selvfølgelig påvirkede kunderne i et vis omfang - men hey, stadig :D!

(beg your pardon - jeg bliver bare stadig så snot forvirret nogle gange ;))

-Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)