Hej Jeg har kørt med Tupperware i det meste af 2012 og da jeg startede fik jeg at vide at jeg bare skulle angive mit overskus som b-indkomst på min selvangivelse og så var det det. Nu har jeg så lige snakket med en revisor som fortæller mig at jeg skal registreres som selvstændig erhversdrivende og have en udvidet selvangivelse for 2012. Men så er mit spørgsmål lige: Hvordan får jeg fortalt det til skat? Jeg har været inde omkring tastselv, men synes ikke jeg kunne finde noget sted hvor jeg kunne vælge at jeg var blevet selvstændig erhvervsdrivende og skal have udvidet selvangivelse for 2012. -- |
Hvis du ønsker at tilvælge den udvidede selvangivelse, skal du sende skat et mail hvor du meddele det til SKAT senest den 1. maj. Når du anvender den udvidede selvangivelse, bliver du omfattet af andre og skærpede bøderegler.
Nu har det jo været 1. maj, hvis du ikke høre noget fra skat eftter du mailet, foreslår jeg du bare henter den på nettet og sender den ind istedet for din nomale selvangivelse.
Du kan godt indberette det som b indkomst.