Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan reducerer vi antallet af requests?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:

Hvis du har installeret det fungerer det ikke som det skal. Den bør ikke hente billederne fra serveren før man begynder at scrolle ned. Den du har installeret henter alle billederne med det samme, men viser dem bare ikke før man har scrollet ned... så har det ingen effekt.

Vores udvikler siger, at det først henter billederne, når man scroller ned. Er du sikker og hvordan kan det efterprøves? 
Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I et første request, uden load fra cache på siden http://www.wildplanettours.com/destinations/india sker der 280 requests. Dette sker før der overhovedet scrolles. Scrolles der langsomt igennem når jeg ca. 500 requests. Phew! :)

Små billeder tager ca. 1.5 - 4.3 sek. at loade på siden, men ca. 300ms når de hentes enkeltvis.

Har du overvejet et CDN. En server hvor du kun har statisk indhold (css, billeder, javascript) liggende?

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Har du overvejet et CDN. En server hvor du kun har statisk indhold (css, billeder, javascript) liggende?

Ja, det har jeg. Men jeg har vurderet, at vi er for tidligt på den. Vi skal have lidt mere trafik, før det bliver aktuelt. Det er dog en god løsning på sigt. 
Dog er der én ting jeg ikke forstår. Hoster en CDN operatør hele ens website eller kun det indhold man definerer? 
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:
Vores udvikler siger, at det først henter billederne, når man scroller ned. Er du sikker og hvordan kan det efterprøves? 

Det passer ikke. I chrome kan du tjekke med at trykke F12 og få ind i network (hvor den viser alt hvad der hentes) og genindlæse siden. Så kan du se at alt bliver hentet inden man scroller.

Samme kan ses i firefox med Firebug installeret under 'Net'.

Det er rigtigt at den ikke viser billederne inden man scroller, men den henter dem stadigvæk inden. Det kan også ses, ved at kigge i kildekoden at alle billederne står i src attributten på img. Så bliver de hentet så snart browseren læser linjen.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)