Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance grafiker - hvordan indberetter jeg skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har lavet lidt grafisk design i fritiden her i år. Jeg har nogle meget banale begynder spørgsmål:

1. Hvad skal jeg klikke mig ind på, på skat.dk og hvilket felt skal jeg udfylde, for at angive de penge jeg har tjent? 
2. Hvis jeg har købt en tablet til at tegne med (som givetvis er fradragsberettiget qua mit erhverv), hvilket felt skriver jeg den ind i, for at trække den fra?
3. Hvilken dato skal alt være skrevet ind inden, og hvornår skal jeg betale skatten?

Mange skattenoob hilsner,

- Emil 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Revisorhuset København ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Hvis du har et CVR.nr. og er momsregistreret (Enkeltmandsvirksomhed), har du fradrag for tabletten og skal i din Udvidet Selvangivelse angive overskud/underskud før renter i det felt der hedder hhv. overskud/underskud af selvstændig virksomhed, samt udfylde det skema der hedder Virksomhedsbeløb (Pop-up vindue). Den Udvidet Selvangivelse er typisk tilgængelig i din skattemappe omkring marts/april. Fristen for indrapportering er 1. juli 2013. Såfremt du har overskud, vil du modtaget girokort pålydende B-Skat og AM-Bidrag.

Såfremt du ikke har et CVR.nr. skal du angive din indtægt som B-indkomst på side 1 i den "normale" selvangivelse, hvorefter der beregnes skat til betaling eller indregning i næste års skat.

MVH

Jørgen

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Jeg kom til at tænke på at Skat før har givet kurser til nyopstartede virksomheder og iværksættere. Har du undersøgt om de stadig gør det?

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen! 

Tak for dit uddybende svar, og beklager det meget sene svar tilbage. Jeg kan ikke på tastselv Skat se, at der er noget med B-indkomst, og for den sags skyld, heller ikke noget med flere sider (med hensyn til at du nævnte "side 1". Jeg har ikke CVR-nummer. Hvilken rubrik er det?

Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino!
Tak for dit svar! Jeg har hørt om dette, men det er helt sikkert lige noget jeg skal have kigget på! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)