Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firnanavn - hjælp søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Jeg er snart på vej til Duesseldorf hvor en af Europas største tekstilmesser finder sted.

Jeg har en masse ideer til nyt børnetøjsmærke og har også fundet navn til det.

Mit spørgsmål er: Hvem spørger man om man må/kan bruge det navn?

Er det Erhvervs og Selskabsstyrelsen?

En anden ting..jeg har med stor interesse læst Martins Thorborgs bog: Iværksætter til jeg dør og

der er et godt tip om at benytte internetservice der udbyder logoer  - dvs at betale sig til at 20 designere

giver et "logo-bud".

Er der nogen som kender til disse internetservices og evt kan anbefale nogle?

Jeg takker for opmærksomheden og glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Layla

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:44
Ja der kan du spørge... prøv evt. at søge på domainservere om navnet er brugt til hjemmesider, slå op på Krak, for at sikre dig så godt som muligt... og en alm. omgang Google kan vel ikke skade...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 09:06
Hej Layla,

Nu er der svaret på første del, så kan jeg tage den anden - logodesigns.

De to sider jeg umiddelbart kender til er designoutpost.com og worth1000.com. Der er fordele og ulemper ved begge. Fordelen ved designoutpost er at du løbende se designernes forslag, og derfor kan bede om rettelser, ulempen er at så snart du har vist at der er et bestemt logo du syntes om kan du være sikker på at de øvrige designere forsøger at lave noget lignende. Fordelen ved worth1000 er så lige omvendt. Her ser du først oplæggene ved afslutningen, til gengæld er der så MEGET stor spredning i de forslag du får. Derudover vil du sikkert modtage flere forslag på worth1000 da det også kører som et konkurrence site hvor folk kan stemme på designernes logoer, hvorefter de får karakterer osv. Det har dog ikke noget at gøre med dit valg af vinderen.

Når det så er sagt vil jeg gerne komme med lidt forbehold over for de services - sikkert fordi jeg selv er designer, og derfor ofte kan se fejl og mangler ved de logoer/websites der bliver lavet. Mange af logoerne og webdesignene er superflotte, ingen tvivl om det, men om de rammer målgruppen i danmark er en helt anden sag. En designer i USA kan af naturlige grunde ikke har en 100% indsigt i den danske mentalitet og hvilke virkemidler der fungerer her. Da logoet er grundstammen i hele din designlinie, er du derfor nødt til at bygge resten op ud fra det logo du har valgt/fået, med det mulige resultat at det slet ikke paser til målgruppen.

Derudover skal du være opmærksom på at prisen på disse sites oftest kun er for logoet, herefter skal du have udviklet den resterende designlinie - brevpapir, kuverter, visitkort og website som minimum. Her skal du muligvis have fat i en ny designer, eller du kan hvis du er heldgi fortsætte med den oprindelige... Er han fra eks. USA vil al kommunikation højst sandsynligt foregå via mail, med de ulemper det giver. Endelig kommer så det rent tryktekniske hvor et logo lavet i eks. USA kan benytte nogle andre koder for pantone farverne end i DK, hvilket kan betyde at trykket ikke helt bliver som du forventer.

Det er ikke for at male fanden på væggen, og jeg er overbevist om at du også KAN få et godt resultat, ligesåvel som du kan ende med noget værre L*** fra en dansk designer. Men har du lidt luft i økonomien vil jeg anbefale at finde en, eks. her på Amino, som kan tage sig af hele din designlinie. Eks. ved jeg at duotone.dk har nogle meget overkommelige priser og Jacob der står bag er en gangske dygtig designer. Selvfølgelig er du også velkommen til at kontakte mig.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hej Layla

www.cvr.dk kan du søge blandt alle CVR-registrerede virksomheder. Her kan du altså søge om der er nogen virksomheder der allerede har det navn du påtænker at kalde din virksomhed.

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har ikke navnetjek på personligt ejede virksomheder, så hvis du starter din virksomhed som enkeltmandsfirma, kan du i virkeligheden kalde dig hvad du vil i forhold til registrering hos os. Dog skal du være opmærksom på at der kan være taget patent på navnet hos Patent- og Varemærkstyrelsen. Derfor er det altid en god idé at kalde sig noget der ikke er nogen andre der hedder. Det kan du som sagt søge frem på www.cvr.dk.

Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:02

Hej Export Innovation, Regin Madsen og Erhvervs & Selskabsstyrelsen,

Mange tak for hurtigt svar - det hjalp utrolig meget

Omkring logoservice,så vil jeg først lige gå ind på Mediafusion & Duotone for at se lidt på det.

Ellers synes jeg egentlig heller ikke at de amerikanske internetservices lyder helt dumme - synes

ikke det er helt så tosset at få et helt andet "syn" på et dansk logo.

Eneste problem  er qt USA kan benytte nogle andre koder for pantone farverne end i DK, hvilket kan betyde at trykket ikke helt bliver som jeg  forventer

Men uanset valg, så takker jeg for hjælpen!

Meldte mig på Amino igår og jeg er imponeret over den hurtige respons herinde.

Med venlig hilsen

Layla  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)