Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurts Kassekladde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminor, som nogle af jer nok har bemærket har skrevet et par indlæg de sidste par dage og her er et til.

Jeg har lige hentet Kurts Kassekladde og har fundet ud af det er den optimale løsning pt når jeg vil starte.

Jeg er bare i tvil om den der hedder kontoplan, hvad skal jeg bruge den til (kan godt være i griner men er helt lost). Er det for at holde orden på min konto? eks se hvad der er privat og hvad der er virksomhedens økonomi? I den sammenhængen spørg jeg lige igen. Hvis jeg vil importere vil i så få en konto kun til det? Hvad ville i forslår at gøre angående den konto hvor pengene for mine salg skal ind på? Skal det være den sammen som den jeg bruger til import eller en helt anden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontoplanen er din hjælp til at udfylde kassekladden  - MEN, du virker som om du skal ha fat i en her fra forum til at sætte dig korrekt igang - mod betaling for at være ærlig. Sådan en kan du søge under Amino freelancer - og det behøver ikke være voldsomt dyrt, der er flere gode regnskabsfolk og det tror jeg du kan behøve.

Du skal jo dels være moms og importørregistreret hvis du skal importere fra uden for EU. Det er helt nødvendigt

Kurts kasskladde virker vel egentlig pænt, men er ikke sådan helt lige til i forhold til importmoms og modregning af den, men måske nogen kender en "work-around" eller har kodet noget om i momskoden - ellers ser jeg det lidt som et problem.

Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og det skal opbevares sammen med bilag i nummer orden i 5 år. Regnskabet skal ikke indsendes, men bruges til din selvangivelse og kunne fremlægges med bilag, på opfordring af skat/moms. Det regnskab er det som du fører i kontoplanen. Dit evt. private udtage fra selskabet påvirker ikke resultatet, da du fører det i kontoplanen via mellemregningen.

Du betaler skat af dit overskud helt enkelt.

Din skat har ikke med din moms at gøre, for det du har i regnskabet, er alle indtægter minus alle udgifter begge dele uden moms som således ikke har betydning for din skat - og momsen du betaler er en du får fra dine kunder og bare opbevarer for skat til de skal ha den. Dit system skulle gerne også angive dig momsen som du indberetter efter hvert kvartal.

Som nævnt, jeg tror du vil ha stor glæde af at komme rigtigt fra start og få opsat tingene korrekt - og så kan du jo se om ikke det også er lettest for dig, hvis regnskabsmanden fører dit regnskab, han kan bare få scan af bilagene en gang om måneden eller i kvartalet efter hvad i aftaler

vh


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Cookie.

Men jeg er dog klar over alt det her du fortæller mig. Helt enkelt er en revisor ikke løsningen for mig, og det er som så heller ikke det jeg søger med denne post. Jeg skal som der bliver sagt bare bruge svar på mine spørgsmål om kontoer og det i Kurts Kassekladde. Alt det med import registring er jeg udmærket klar over.

Mvh Mathias 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

MMYnwa:

Mange tak Cookie.

Men jeg er dog klar over alt det her du fortæller mig. Helt enkelt er en revisor ikke løsningen for mig, og det er som så heller ikke det jeg søger med denne post. Jeg skal som der bliver sagt bare bruge svar på mine spørgsmål om kontoer og det i Kurts Kassekladde. Alt det med import registring er jeg udmærket klar over.

Mvh Mathias 

Hej Mathias,

Jeg tror det Cookie hentydede var at når du ikke engang ved hvad en kontoplan er, er det meget usandsynligt at du kan bruge et regnskabsprogram uden at rende ind i en masse problemer og fejl. Derfor kan det være en fantastisk idé at hyre en revisor i starten, til at forklare dig præcist hvad du skal vide for at lave et godt regnskab.

Jeg tog på et tidspunkt et regnskabskursus på VUC, hvilket betyder at jeg fatter det meget godt, men selv på trods af det er jeg stadig i jævnlig kontakt med min revisor for at være sikker på at det gøres ordentligt. Han kan også hjælpe dig til at få flere fradrag, som du måske ikke lige havde tænkt over :-)

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Kristoffer, så er jeg med. :)

Jeg tager rådet til mig og ser om jeg ikke kan finde en revisor der kan hjælpe mig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja eller som nævnt en af de ganske mange regnskabsfolk herinde - som du kan søge i Amino freelance. De vil sikkert være langt billigere end en revisor og sikkert kunne dække dit behov flot. En del kan I sikkert klare over skype, men når du kigger efter en hjælper så skriv lige hvor i landet du bor. For nogen har det betydning, andre kører nemt bare via nettet (kan jo også være nogen kontakter dig via PB ud fra tråden her)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak cookie.

Jeg vil prøve at komme i kontakt med en der kan hjælpe mig. Vil i forslår jeg evt snakker med andre der har started deres eget firma?

Mvh Mathias

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

MMYnwa:
Vil i forslår jeg evt snakker med andre der har started deres eget firma?

Ja, det er altid en god idé at snakke med nogen, som har prøvet det før. Og gerne nogle stykker af slagsen.

Desuden vil jeg anbefale et online baseret regnskabssystem, så en bogholder, revisor eller anden regnskabskyndig kan rådgive dig i det samme system samtidigt.

Yderligere vil jeg anbefale at lade en bogholder tage sig af kassekladden mindst en gang om måneden og så selv tage sig af den løbende fakturering. Med et opdateret regnskabssystem kan du let se, hvordan det økonomisk ser ud med virksomheden.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)